Hoofdsponsor

Yamato 1/200

ERVARING
20 jaar
BOUWWIJZE
Zo veel mogelijk RUDD maar toch een klein beetje aftermarket.
BOUWBUDGET
Niet mee bezig
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
muggenzift maar raak

Lucske

V.I.P.
V.I.P.
Na de 1/16 'King Tiger' gaan we eens veel kleiner gaan.
Wat betreft de schaal dan toch....

We zijn ondertussen al wat opgeschoten en alles valt vrij goed in elkaar tot nu toe.

Boxart.



Naast de sprues een berg PE.



Starten doen we met de bootjes en sloepen.



De vliegtuigjes zijn in clearparts.



De bootjes,
Daar gaan we niet veel van terugzien want deze zitten in het ruim. Konden blijkbaar de luchtverplaatsing van de 46cm kanonnen niet verdragen.



Vliegtuigen klaar voor de spuit.



En dan krijg je dit.



De hull.





Vliegtuigdek.





Primer.



Houten dek.



Klein prul in de verf gezet.



Onder het vliegtuigdek.





Wordt vervolgd.

Grtz.

Luc
 
Ziet er een serieus groot ding uit.
Blijkbaar al goede vorderingen gemaakt, vliegtuigjes zier er zeer goed uit.
 
Beste Luc,

WOW.............. dit is gewoonweg WOW...........zeker wat betreft de vliegtuigen op 1/200. Jij schildert je vliegtuigen dus op 1/200 schaal alsof het 1/48 zou zijn, zo strak is het paint scheme. Respect man, echt waar. (y) (y)

Deze ga ik nu echt wel eens met aandacht volgen.

MVG

Danny
 
Ik treed hier iedereen bij in hun commentaren.
Ook hier viel mij die vliegtuigen op en als dit het begin is gaan we weer wat mooi zien.
Wat is de lengte van dit werk want aan de vloerstenen te zien zit je over een meter ???
Dit is een gok he'.
 
Bedankt mannen,

@Erwin,
Ik was begonnen net voor het forum plat ging, vandaar die goede vorderingen:winking:

@DannyVM,
Thanks, er is wel wat tijd aan besteed, en zoals je kan zien heb ik achteraf nog de zaag in de vleugels van één van de Aichi's gezet om deze in het zicht te kunnen plaatsen. Er komen er ook nog twee op de katapult's.

@Pascal,
130cm om precies te zijn.

Grtz.

Luc:cool:
 
Ik ben onder de indruk van het resultaat. Dit wordt echt een pronkstuk. Is dit de Trumpeter kit ?
 
Kan iemand mijn mond komen toe doen? Die valt open van bewondering.
Ooit wil ik op deze schaal de Enterprise bouwen, de CV-6, niet het sterrenschip. Maar om dit niveau te halen zal ik nog vele jaartjes moeten bouwen en leren. #respect.
 
Bedankt mannen,

De Enterprise, je brengt mij nu wel op een idee (y)
En wat het niveau betreft, ik heb ook nog heeeel veel te leren maar iedereen bouwt naar zijn kunnen, zolang het maar plezant blijft.

Grtz.

Luc:cool:
 
En wat het niveau betreft, ik heb ook nog heeeel veel te leren maar iedereen bouwt naar zijn kunnen, zolang het maar plezant blijft.

Grtz.

Luc:cool:
Daarmee sla de spijker op de kop Lucske, dat is één van de redenen dat mijn zelfvertrouwen om bouwprogressies te posten een beetje verdwenen is helaas.

Ik had bij de start van dit topic... neen bij de voorstelling van je kit in "Nieuw Gekocht" gezegd dat deze ook op mijn shoppinglist zou staan... maar helaas heb ik een veto gekregen van mijn admiraal (lees : "zij die moet worden gehoorzaamd") vanwege de afmetingen ervan. Toch hoop ik na het voltooien van wat momenteel nog allemaal op stapel staat eens tenminste een 1/350 versie te kunnen maken (desnoods zelfs als papieren bootje).
 
Daarmee sla de spijker op de kop Lucske, dat is één van de redenen dat mijn zelfvertrouwen om bouwprogressies te posten een beetje verdwenen is helaas.
Dat is zeker niet nodig Dany, zoals ik schreef, ieder bouwt op zijn niveau. En hier op het forum kunnen we genoeg tips & tricks krijgen.

maar helaas heb ik een veto gekregen van mijn admiraal (lees : "zij die moet worden gehoorzaamd") vanwege de afmetingen ervan. Toch hoop ik na het voltooien van wat momenteel nog allemaal op stapel staat eens tenminste een 1/350 versie te kunnen maken (desnoods zelfs als papieren bootje).

:ROFLMAO: Ik heb gelukkig een nogal toegefelijke Admiraal hier en een grote zolder:winking:
Tamiya heeft er eentje op 1/350 zal ook al de moeite zijn.

Grtz.

Luc:cool:
 
:ROFLMAO: Ik heb gelukkig een nogal toegefelijke Admiraal hier en een grote zolder:winking:
Tamiya heeft er eentje op 1/350 zal ook al de moeite zijn.

Grtz.

Luc:cool:
Tjah, als ik slechts één hobby zou hebben zou dat misschien wel lukken, maar mijn micro-brouwerij neemt ook al de helft van de garage in beslag ...
Wat die Tamiya op 1/350 betreft, dat was eigenlijk het eerste model van de Yamato dat ik ooit gezien heb... ergens in de jaren '80 van de vorige eeuw. En hoewel Tamiya toen zowat als het beste merk werd beschouwd zullen de mallen de tand des tijds niet zo goed hebben doorstaan. Bovendien heb ik een vreemde review ervan gelezen ; naar het schijnt hebben ze inderdaad een nieuwere versie maar die wordt onder hetzelfde nummer verkocht aan dezelfde prijs, dus wanneer je de 1/350 Yamato van Tamiya koopt zou je eigenlijk nooit weten of het de oude, dan wel de nieuwe tooling is. Naar het schijnt !
 
Tjah, als ik slechts één hobby zou hebben ....

Ik weet wat je wil zeggen... Ik ben fervent stripverzamelaar en gebruik reeds één kamer in huis voor mijn collectie stripverhalen. Als hobby fotograaf heb ik de garage ingenomen als studio en ook voor mijn 3D printing en electronica projecten heb ik een kleine kamer geannexeerd. Nu ben ik aan het zagen om nog een andere kamer in te richten voor mijn modelbouw. Mijn admiraal haar blikken worden bozer en bozer... :-p
 
Ik weet wat je wil zeggen... Ik ben fervent stripverzamelaar en gebruik reeds één kamer in huis voor mijn collectie stripverhalen. Als hobby fotograaf heb ik de garage ingenomen als studio en ook voor mijn 3D printing en electronica projecten heb ik een kleine kamer geannexeerd. Nu ben ik aan het zagen om nog een andere kamer in te richten voor mijn modelbouw. Mijn admiraal haar blikken worden bozer en bozer... :-p
Ja, zolang het maar bij boze blikken blijft is alles nog relatief veilig.
 
Terug
Bovenaan