Hoofdsponsor

1/35 Zsu-23-4M [wip]

FrankenBreather

Well-known member
Registered
De Mig-21 staat in de Future (i.e. Sols Plus), dus maak ik daarvan even gebruik om een nieuw onderwerpje te starten ...
Deze Shilka was ik reeds begonnen voor ik dit forum vond, dus een compleet WIP kan ik helaas niet afleveren ..
Onderstaande foto geeft de huidige toestand weer ... er was best veel werk aan die dragon kit, en net nu de Shilka bijna af is komt
een Chinese firma (http://www.themodellingnews.com/2015/10/test-shot-preview-hong-models-135-zsu.html#more) met een
nieuwe kit ... bummer ! :)
Soit .. met deze zal ik het moeten doen ...

Groetjes

Patrick

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze hebben we hier nog niet zien passeren..
Zelf ben ik niet zo'n liefhebber van de modernere tanks, maar ik zal deze wel volgen ;)

Nu, deze Shilka zal qua accuratie geen prijzen winnen (maar dat was de bedoeling ook niet ...).
Ik heb nml. bij de constructie een verkeerde wand van de turret gebruikt met 1 en ander tot gevolg, dus
het is een samenraapsel van versies geworden.
Waar ik ook een knoop het moeten doorhakkken zijn de shell-ejectors ... deze 4 gekromde buizen steken
normaal onder de lopen, en spuwen de verbruikte hulzen naar de zijkant van het voertuig ... de
ejectors die bij de kit zaten waren echt waardeloos, en ik heb geprobeerd om deze zelf te
maken, inclusief home-made photo-etch etc ... maar helaas, geen enkel probeersel leek erop, dus op het einde
dan maar beslist om ze gewoon weg te laten.

benieuwd naar de schilderwerken. Ik heb ooit eens een handige manier gelezen in een verslag om deze ejection chutes te maken, waarbij er gestart werd van een buis in styreen, die verwarmd werd, gebogen, opengesneden en dan met kleine plaatjes bijgewerkt, maar momenteel kan ik deze niet direct vinden...

Mocht je de originele gebruiken, kan je deze eigenlijk doorboren dacht ik op het rechte stuk, en van de gebogen lip de onderzijde eraf vijlen:

ZSU-23-4%20AAA%20system%2013.jpg

edit:

http://armorama.com/modules.php?op=...le=index&req=viewtopic&topic_id=200807&page=1

Laatst bewerkt:
Heykes Silenoz,

Hartelijk dank voor de input ... ik denk dat ik destijds die post ook bekeken heb, en was toen overtuigd dat het wel zou lukken met als basis
de (ingekorte) kit onderdelen en daarop dan de messing buisjes ... niet dus :)
Ik heb toen zelf PE gemaakt, maar ook dat wou maar niet goed lukken ... en aftermarket zijn die dingen ook niet te vinden. Misschien dat ik nog
een laatste poging waag, maar eigenlijk had ik het al opgegeven ... zal er nog eens over nadenken :)
In ieder geval, mercikes !

Greetz

Patrick

mocht je zelf nog eens proberen met PE/messing: als je de buis plooit met de goede radius, warm deze eerst eens goed in een vlam, dan wordt het messing beter bewerkbaar, en om het inplooien van de buis tegen te gaan kan je deze "opvullen" met een staafje van iets kleiner dan de diameter... enkele tips die misschien handig kunnen zijn voor onderweg...

Het onderdeel nader beziend, lijkt me Silenoz' beschrijving ook precies wat ik zelf zou doen, behalve dat ik toch zou proberen om koper- of messingbuis te gebruiken omdat dat nu eenmaal mooier dun is. Je kunt die buis probleemloos buigen door er een buigveer in te doen.

Dit zijn buigveren:

buigveren.jpg

Hoi Roy, bedankt, misschien vergeten te vermelden, maar het is wel de bedoeling om het staafje na gebruik weer te verwijderen, omdat ik niet weet of er trekveren van ø1mm of kleiner bestaan...

Bedankt voor de tips Silenoz, Roy ... maar ik vrees dat ik het niet meer in orde ga krijgen, heb eens goed naar de gun-assembly gekeken, en ik zou die
terug uiteen moeten halen om goed aan de buisjes te geraken, en dat zie ik echt niet zitten ...

Onderstaande een foto van de PE die ik ervoor gemaakt had ... misschien was het wel doenbaar geweest, maar dan had ik dunner materiaal moeten
gebruiken ... ik zou eens moeten kijken welke dikte het nu juist had, maar ook bij verwarming (zie verkleuring) bleek dit tamelijk slecht rolbaar ..

Soit, het zijn details he ... :)

attachment.jpg

Terug
Bovenaan