Hoofdsponsor

Anders / onbekend 1/20 Tyrannosaurus [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@lightning strikes
Met dat "spelen" bedoel ik bizarre experimenten zoals genetische manipulatie... wat als ze dat op mensen gaan uittesten... een supermens (lees = supersoldaat) maken of een ander soort monster??
En dat ze ooit een dino tot leven zouden kunnen wekken, daar heb ik sterk mijn twijfels over.

Zo, het bouwen van de Tyrannosaurus is klaar.
Nu nog kijken in welke kleur ik hem ga spuiten ... ik twijfel eigenlijk wel want nu komen de details mooi uit met het grijs.
Want als ik richting fossiel kleur wil gaan zal het antiek bruin achtig gaan worden. Hier ben ik nog niet uit, en een mooi bodemplaatje maken natuurlijk.

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

Tja, die kleur.. beenderen hebben een geelachtige kleur, maar mettertijd krijgen die een bruine schijn, ik zou zeggen... probeer eens op een proefstukje iets wit-gelig met bruine nuances en zie wat het geeft.
Fossielen in musea zijn zo in dat antiek-bruin, maar dat komt door het conserveringsmiddel dat ze gebruiken, ook worden skeletten wel eens vernist.

Ha Lox, mooi dreigend. Een kleine opmerking waar je misschien niets aan hebt maar je Trex staat op zijn nagels, Je zou de tenen wat moeten buigen cq krom maken maar dan moet je denk ik zagen. Ik zou idd voor wit/geel/beige gaan. Echte botjes en niet oude botjes.

@lightning strikes: Inderdaad je hebt gelijk en de positie is ook niet heel naar mijn goesting eigenlijk.
Hij heeft toch niet echt dat loop/aanval effect dat ik wou bereiken, eerder een struikel effect ... dus nu staat hij er weer zo bij.

attachment.php
[/IMG]

Ik ben ook nog een filmpje tegen gekomen waar Michio Kaku ( een toch gerespecteerd wetenschapper ) uitlegt waar wij aan over het " debatteren" waren.

[video]http://www.sciencedump.com/content/can-we-resurrect-dinosaurs-turning-their-ancient-genes[/video]

Bij deze mijn showcase pics.
Begonnen met een mdf plaatje als bodem dezelfde maten als de bovenste plasticplaat. Daar tegen aan sierstrips die wat hoger zijn dus een bakje vormen waar de plasticcase invalt. De alu strips zijn ook iets korter dan de zijwanden en steunen op de sierstrips. Lijmen met siliconen.
attachment.jpg

De voorkant:
attachment.jpg

Off topic:
Hij bevestigd wat ik zei. LOL. Er zijn zat voorbeelden van slapende genen die opeens wakker worden zoals die jongens, het is trouwens een hele famlilie, helemaal behaard zijn. Maar dan praat je over een paar genen. Voor een mens heb je 1000-den genen nodig die ook nog eens elkaar beinvloeden. De letters zijn niet genoeg. Daarbij lijkt het genoom op een harde schijf. Genen zijn niet complete instructies die aan elkaar liggen zoals in een kookboek net b.v. een recept voor appeltaart maar het hele recept is in stukken geknipt en verspreid over het chromosoom of chromosomen. Computers doen dat ook, die vullen lege bits op en waar het staat wordt opgeslagen in de FAT (file allocation table). Daarbij als extra complicatie zijn er altijd meerdere chromosomen en sommige genen worden/zijn verspreid over diverse chromosomen. Het appeltaart recept ligt dan verknipt verspreid over verschillende kookboeken. En als laatste 1 eigenschap is (bijna) nooit 1 gen. Om nitraat af te breken, wat wel eens in wijn gedaan wordt als conservering, heb je ongeveer 45 tot 90 verschillende genen nodig en die moeten wel in de juiste volgorde geactiveerd worden.
Dus duizenden genen, verknipt en verspreid over diverse chromosomen moeten in de juiste volgorde geactiveerd worden en er zijn ook honderden genen die uit gezet moeten worden anders wordt de TRex misschien een parelhoen. LOL.
We hebben wel genemachines waarmee je DNA kunt maken die je in cellen kunt inbrengen. Is de grote toekomst voor herstellen van genetische afwijkingen en bestrijding van tumoren als medicament.

Zo hij is klaar, vandaag de bodemplaat gemaakt.
De positie van de Tyrannosaurus heb ik gebaseerd op het specimen dat in het museum in Brussel staat.
Ik ben er heel tevreden over, er was wel wat werk aan maar het is een mooi en correct model aan de hand van de huidige inzichten in verband met de Tyrannosaurus. Bij deze ook even vermelden dat ik hem te koop zet, ik zou hem opnieuw willen maken maar dan in een duel met een triceratops ... maar dan moet ik eerst centjes hebben natuurlijk :) dus wie interesse heeft ;)

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]