Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daarom zijn het Fransen hé. Heb het al eens getest met 1 stukje van dat papier en het werkt. Persoonlijk vind ik gans dat gedoe met die transparante delen overdreven. Willy.Mooi hoor!
In plaats van sjablonen uitknippen en met houtlijm plakken (wie bedenkt zoiets), zou ik over elkaar gelegde stukjes Tamiya tape op maat snijden met behulp van die sjablonen.
Lang geleden toen ik nog die Duitse tweedekkers van Airfix op 1/72 bouwde en die waren meestal in bleekblauwe plastiek, wreef ik de onderkant ook in met aceton. Waren dan direct mat en in het juiste kleur. WillyMooie vorderingen Willy. Aceton op de klare panelen moet ik onthouden.
Mooi hoor!
In plaats van sjablonen uitknippen en met houtlijm plakken (wie bedenkt zoiets),
Hallo Rob. Ik heb reeds 2 Heller kits gebouwd met veel van die transparante delen, de Citroën Fourgon H en de Renault 4 . Die delen zijn veel moeilijker om te verven . Men moet meer lagen verf aanbrengen en ook langs de binnenkant van het onderdeel. De aceton behandeling vermindert vooreerst de gladde glanslaag en maakt ze mat en ten tweede de aceton wreet zich een beetje in het plastic, weliswaar microscopisch maar verhoogt dus de retentie van de primer.@Willy wat is de bedoeling van de Aceton?
Gek genoeg herinner ik me dit model niet, die andere bestelwagens van toen wel (citroën type h, en natuurlijk de VW type 2).Duidelijk herkenbaar, waar is de tijd dat die in onze straten rond tuften.