Hoofdsponsor

1/32 Wing Nut Wings Jeannin Stahltaube.

ERVARING
*
BOUWWIJZE
oob
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
zeker
Vandaag de cockpit tussen de twee romphelften in-gelijmd. Meteen komen er ook een paar pijn-punten van deze kit boven water, maar verder in deze update ga ik er meer uitleg over geven.

Eerst, de Stahltaube in zijn unieke vorm eens de romphelften samen gelijmd zijn.

JXFDTcVl.jpg


LXOrYNZl.jpg


Op zich lijkt alles prima, en dat is het ook. De cockpit-kooi past mooi tussen de twee romp-helften, maar...............Voor je de twee helften samen lijmt moet je eerst de motor op de voorziene plaats lijmen van de cockpit-kooi. Ook het water-koel-element moet worden voorzien voor de romp dicht is en dat is niet echt evident als je alles achteraf in de verf moet zetten.

Je kan de motor nooit achteraf in de romp plaatsen eens de twee romp-helften zijn samen gelijmd. Alles past perfect maar het is echt wel m/m werk.

P8uzxYrl.jpg


De rechter motorplaat word gelijmd omdat hier op deze plaats de olie-tank zat. Er is echter geen fotografisch bewijs hoe die eruit zag, dus daarom gaan we de motor-plaat verlijmen zodat van dit alles maar weinig te zien is.

jE1p1qWl.jpg


rvINsQAl.jpg


NU, de romp zelf gaf weinig problemen, wel hier en daar wat kiertjes enz. welke moeten worden opgevuld en geschuurd. Op zich, geen probleem want de romp zelf heeft weinig detail op die plaatsen waar je moet schuren.

2mGMtKel.jpg


kYL1Q8ll.jpg


dRv65Q3l.jpg


sF4NhYVl.jpg


Nog één detail.......in mijn kit zat deze cabane-strut gebroken. Ik had er helemaal geen aandacht naar totdat ik het onderdeel zelf nodig had. Gelukkig lag het los in de doos.

AEYzQ9xl.jpg


En zo staan we weer een stapje verder.

MVG

Danny
 
Amai mijne frak (y)
Spijtig dat na het inbouwen een deel van de motor verborgen is.
Van dit soort kits ga ik mijn pollen maar afhouden :cool:
 
Verwonderd mij wel dat er nog zo veel op te vullen valt maar de inbouw van de cockpit en motor lijkt wel ok.
 
Dat vul werk ben ik ook niet gewend van wnw, heb er drie gebouwd en zonder noemenswaardige naadvulling. In de Felixstowe was helemaal niets nodig.

Zoals vaker zijn mooie details niet meer zichtbaar na montage, gelukkig zijn er foto s en forums om terug te kijken naar je mooi werk.
 
Amai mijne frak (y)
Spijtig dat na het inbouwen een deel van de motor verborgen is.
Van dit soort kits ga ik mijn pollen maar afhouden :cool:
De linkerzijde blijft open zodat de motor nog zichtbaar blijft.
Deze kits vergen een andere aanpak maar zijn super leuk om te bouwen hoor.

Verwonderd mij wel dat er nog zo veel op te vullen valt maar de inbouw van de cockpit en motor lijkt wel ok.
Ja mij verwonderde dat ook hoor. Dit ben ik ook niet gewoon van WNW. Op zich niet echt een probleem, enkel wat meer opvul en schuurwerk.

Dat vul werk ben ik ook niet gewend van wnw, heb er drie gebouwd en zonder noemenswaardige naadvulling. In de Felixstowe was helemaal niets nodig.

Zoals vaker zijn mooie details niet meer zichtbaar na montage, gelukkig zijn er foto s en forums om terug te kijken naar je mooi werk.
Wat me opvalt is dat de cockpit en observer plaats wel vrij ruim zijn en een goede inkijk geven van al het mooi's dat aanwezig is.

MVG

Danny
 
Dank u Pascal. (y) Ja ik heb dat altijd vreemd gevonden zo'n rond stuur in een vliegtuig.....:33::33:
Heeft dit niet deels te maken met de kracht die de piloot moest zetten om de vleugels te torderen om te kunnen sturen? Ik dacht dat deze geen rolroeren had.

Ik ga me wel vol bewondering aansluiten met de oh's en ah's... foto's van je model komen net uit een fabriekscatalogus... prachtig werk. Ik ben de bouw van dit vliegtuig ook aan het volgen op een ander forum, maar qua grootte de compleet andere zijde van het spectrum.
 
Laatst bewerkt:
Beetje onwaarschijnlijke bouw daar op dat andere forum. Lijkt eerder dat daar een lucifer bij staat op schaal 144:1. Ook knap trouwens.

Deze Taube had, net als de andere Taubes van andere fabrikanten destijds die dezelfde inspiratiebron hadden (=volgens Wikipedia geen duif maar het blaadje van een specifiek boomzaadje), inderdaad geen rolroeren.
 
Heeft dit niet deels te maken met de kracht die de piloot moest zetten om de vleugels te torderen om te kunnen sturen? Ik dacht dat deze geen rolroeren had.

Ik ga me wel vol bewondering aansluiten met de oh's en ah's... foto's van je model komen net uit een fabriekscatalogus... prachtig werk. Ik ben de bouw van dit vliegtuig ook aan het volgen op een ander forum, maar qua grootte de compleet andere zijde van het spectrum.
Goh dit zou best wel kunnen hoor. Het is in ieder geval wel niet het enige toestel die voorzien was van deze ronde stuurwielen. Dit toestel was uitgerust met het zogenaamde Wing Warping systeem waarbij de vleugel-uiteinden getorst werden om een maneuver in gang te zetten.

Bedankt voor het mooie compliment. (y) Inderdaad, en dat op een veel kleinere schaal wow.....:oops:

Beetje onwaarschijnlijke bouw daar op dat andere forum. Lijkt eerder dat daar een lucifer bij staat op schaal 144:1. Ook knap trouwens.
En dan ook nog eens een scratch-build...................mijn petje af voor de bouwer.:amish:

MVG

Danny
 
Volg met interesse want het zijn zo een werken die het spannend maken.
Dat dit goed gaat komen ,daar ben ik zeker van met wat ik al van u heb gezien.
 
Volg met interesse want het zijn zo een werken die het spannend maken.
Dat dit goed gaat komen ,daar ben ik zeker van met wat ik al van u heb gezien.
Dank u Pascal. (y) Hopelijk komt het goed he, je weet maar nooit een ongelukje zit altijd wel in een klein hoekje, zeker met dit soort van modellen. Die zijn meestal wel fragiel van aard, maar ok, normaal gezien komt het wel goed.

MVG

Danny
 
Terug
Bovenaan