Hoofdsponsor

1/48 Tamiya F-4B Phantom VF-111 WIP

ERVARING
Gevorderd
BOUWWIJZE
aftermarket sets gebruikt
BOUWBUDGET
geen budgetlimiet
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
zeker
True.. gaandeweg leer je de merken kennen.. en ja, Aires inpassen is meestal een crime... maar dan heb je ook 2 zijden van de medaille die je aanraakt. Past het zonder bijvijlen, dan heb je de puristen die zeggen: het is geen schaal 1/48, maar 1/56 bvb.. de schaal is correct, maar dan moet je ook alles op schaaldikte voorbereiden... Vandaar dat het ook zo moeilijk kan zijn om verschillende merken samen te passen

True.. gaandeweg leer je de merken kennen.. en ja, Aires inpassen is meestal een crime... maar dan heb je ook 2 zijden van de medaille die je aanraakt. Past het zonder bijvijlen, dan heb je de puristen die zeggen: het is geen schaal 1/48, maar 1/56 bvb.. de schaal is correct, maar dan moet je ook alles op schaaldikte voorbereiden... Vandaar dat het ook zo moeilijk kan zijn om verschillende merken samen te passen
Je moet maar eens een ejection seat van Quickboost vergelijken met de kit ejection seat. Verschil van grote is enorm en vaak is de Quickboost seat niet te gebruiken. Daarom dat ik ook afgestapt ben van het gebruiken van dit merk. Er zijn veel betere alternatieven op de markt de dag van vandaag.

going to be a goodie , will follow closely
Thanks. (y)

MVG

Danny

In mijn phantom heb ik een Aries cockpit setje gezet, details zijn wel super, maar koste idd best wat bloed zweet en tranen om hem goed passend te krijgen, ik had een Eduard kit.

Laatst bewerkt:
In mijn fantoom heb ik een Aries cockpit setje gezet, details zijn wel super, maar koste idd best wat bloed zweet en tranen om hem goed passend te krijgen, ik had een Eduard kit.
1/48? Ik weet dat Eduard ooit eens een paar F-4 kits heeft uitgebracht en ik dacht me te herinneren dat het oorspronkelijke Academy kits waren?

MVG

Danny

1/48? Ik weet dat Eduard ooit eens een paar F-4 kits heeft uitgebracht en ik dacht me te herinneren dat het oorspronkelijke Academy kits waren?

MVG

Danny
Ja was een special edition set mbt Vietnam oorlog, good evening da nang. Heb hem in de SEA colors gemaakt. Draadje staat hier wel op het forum
IMG_0160.jpeg

Bijlagen

• IMG_0160.jpeg
    IMG_0160.jpeg
    716,1 KB · Weergaven: 2
Prachtige kit hoor. Spijtig dat die niet meer te koop is. Ik heb echter de F-4C van ZM in de stash zitten, een mooi alternatief.

MVG

Danny

ZM nog nooit gebouwd, wil ik nog wel een keer doen, hebben hele mooie kits in 1/32 en de sws serie

We staan weer een beetje verder met deze kit. Het is geen grote voorruitgang maar alle beetjes helpen natuurlijk :winking:

Tijd om de twee Martin Baker Mk.7 schietstoelen aan te pakken. Ik heb gekozen voor de uitstekende Eduard 3D geprinte exemplaren, met het bijbehorende colored pe setje.

O6NPxCRl.jpg

Eduard levert hier twee prachtig geprinte stoeltjes maar ik heb toch een puntje van kritiek hier. Bij een 3D geprinte schietstoel verwacht je dat het detail gewoonweg prachtig en perfect is, maar hier kiest Eduard toch voor een andere aanpak. Bedrading en leidingen moet je nog zelf aanbrengen, Eduard geeft dit mooi aan in de instructies waar en hoe, en op zich is dit niet echt moeilijk om aan te brengen, maar ik verwachte toch iets anders om eerlijk te zijn. Nu, het is een half uurtje extra werk, dus op zich is dit nog geen drama.

kQzdOGAl.jpg

De leidingen en bedrading zijn niet bijgesloten in het setje, dus het word ook nog wat scratch-building.:33:

IN6CO2El.jpg

Uiteindelijk geven ze wel een meerwaarde aan de cockpit, maar men kan zich afvragen, "kan dit niet anders"?

qrrutPBl.jpg

8mgfODal.jpg

De schietstoelen hebben nu juist hun decals ontvangen en liggen te drogen, morgen krijgen jullie de volledig geschilderde en afgewerkte seat's te zien.

Alle onderdelen wat betreft het front LG en de cockpit krijgen hun respectievelijke kleurtje.

SqfaYQVl.jpg

De cockpitpanels zijn voorzien van Red Fox 3D decals. Wat betreft de basis cockpit is er al heel wat detail aanwezig, dus wat dat betreft kan het niet misgaan als je beslist om alles basic te houden. Tamiya levert mooie kwaliteit en uit de doos kan je al veel bekomen.

Het uiteindelijke resultaat, na het afwerken.

1goyyeOl.jpg

7d6LI3Ml.jpg

WjogaqEl.jpg

ZCHOpbcl.jpg

ceLmhLXl.jpg

1JniUq0l.jpg

8Th0Nvbl.jpg

MVG

Danny

Mooi hoor en de stoelen zijn ook goed (zijn volgers mij niet geprint maar van resin)
Cockpit ziet er super goed uit!

Ben benieuwd naar het hele geheel inclusief stoelen.

Mooi hoor en de stoelen zijn ook goed (zijn volgers mij niet geprint maar van resin)
Cockpit ziet er super goed uit!

Ben benieuwd naar het hele geheel inclusief stoelen.
Dank u.🙂 de seats zijn inderdaad van resin maar zijn wel degelijk 3D geprint.

Hele mooie cockpit, opnieuw zeer verbaasd over de 3D decals.
Dank u🙂 telkens ik een 3D cockpit gebruik ben ik ook nog steeds verbaasd hoor Erwin🙂

Some darn fine work here , looks lovely ,
Thank's🙂

Mvg

Danny

Dank u.🙂 de seats zijn inderdaad van resin maar zijn wel degelijk 3D geprint.

Ah, ik zie het nu op het doosje staan🫣, voorheen was alles gegoten, maar zie nu dat ze ook 3d printen…
Des al niet te min een mooie cockpit en ben benieuwd naar de stoeltjes.

Hoe is de pasvorm in de romp?

Ah, ik zie het nu op het doosje staan🫣, voorheen was alles gegoten, maar zie nu dat ze ook 3d printen…
Des al niet te min een mooie cockpit en ben benieuwd naar de stoeltjes.

Hoe is de pasvorm in de romp?
Dank u.

Pasvorm van de cockpit in de romp is gewoonweg perfect zoals we van Tamiya kunnen verwachten. De stoelen klikken zoals de kit seat's in een gleufje en kunnen zonder enige vorm van verlijming in de cockpit geplaatst worden.

MVG

Danny

Ik heb de schietstoelen vandaag afgewerkt, evenals de front LG bay en het LG zelf.

Dit zijn de twee Martin Baker Mk.7 ejection seat's.

sLVUulBl.jpg

qwwIn8al.jpg

na installatie van de seat's in de cockpit begint alles wat drukker te lijken, net hetgeen ik graag zie in een cockpit en zeker in het geval van de Phantom.

Zm3f3w1l.jpg

1Hzqmqbl.jpg

Rls6mw0l.jpg

Uvw2e4Ul.jpg

Hj8y2bSl.jpg

WUndbJdl.jpg

Ook het voorste LG en de LG bay zijn aangepakt.

z6dw3Iql.jpg

VynEVrel.jpg

UbQUimdl.jpg

En tenslotte eentje met de uitgestrekte oleo strut.

9CRjnlGl.jpg

Tenslotte zijn de cockpit en wheelbay aan elkaar gelijmd, en meteen ook een dry-fit gedaan tussen de twee romphelften.

1KKji8tl.jpg

PCZYAq5l.jpg

89jHnsul.jpg

BzYpSM7l.jpg

Hier zie je goed hoe het geheel tussen de romphelften word ingepast.

6hgQOTNl.jpg

MVG

Danny

Terug
Bovenaan