We staan weer een beetje verder met deze kit. Het is geen grote voorruitgang maar alle beetjes helpen natuurlijk
Tijd om de twee Martin Baker Mk.7 schietstoelen aan te pakken. Ik heb gekozen voor de uitstekende Eduard 3D geprinte exemplaren, met het bijbehorende colored pe setje.
Eduard levert hier twee prachtig geprinte stoeltjes maar ik heb toch een puntje van kritiek hier. Bij een 3D geprinte schietstoel verwacht je dat het detail gewoonweg prachtig en perfect is, maar hier kiest Eduard toch voor een andere aanpak. Bedrading en leidingen moet je nog zelf aanbrengen, Eduard geeft dit mooi aan in de instructies waar en hoe, en op zich is dit niet echt moeilijk om aan te brengen, maar ik verwachte toch iets anders om eerlijk te zijn. Nu, het is een half uurtje extra werk, dus op zich is dit nog geen drama.
De leidingen en bedrading zijn niet bijgesloten in het setje, dus het word ook nog wat scratch-building.
Uiteindelijk geven ze wel een meerwaarde aan de cockpit, maar men kan zich afvragen, "kan dit niet anders"?
De schietstoelen hebben nu juist hun decals ontvangen en liggen te drogen, morgen krijgen jullie de volledig geschilderde en afgewerkte seat's te zien.
Alle onderdelen wat betreft het front LG en de cockpit krijgen hun respectievelijke kleurtje.
De cockpitpanels zijn voorzien van Red Fox 3D decals. Wat betreft de basis cockpit is er al heel wat detail aanwezig, dus wat dat betreft kan het niet misgaan als je beslist om alles basic te houden. Tamiya levert mooie kwaliteit en uit de doos kan je al veel bekomen.
Het uiteindelijke resultaat, na het afwerken.
MVG
Danny