We gaan verder met dit projectje. Gisteren en vandaag heb ik respectievelijk de romp en vleugels mooi egaal geschuurd, daar waar er wat oneffenheden zaten. Ook heb ik de motorgondels samen gelijmd en wat me opviel was dat deze wel uit heel wat onderdeeltjes bestaan.
Terug, moet ik zeggen dat het me zeer verrast dat alle onderdelen mooi en zonder problemen aan elkaar passen, dus tot nu toe loopt dit project vrij gesmeerd
Eerste werkje is het verzamelen van alle onderdeeltjes voor de motorgondels en de propellers en dat zijn er heel wat
De propeller blades ga ik apart in de verf zetten en achteraf monteren op de propellernaaf. Alle onderdeeltjes buiten de motorbehuizing worden in de primer gespoten en voorzien van de nodige kleurtjes.
De propellers klaar na hun primerlaag.
Daarna heb ik de motor onderdeeltjes in hun respectievelijke kleur gespoten, waaronder ook deze uitlaten.
Nadat alles hun kleurtje heeft gekregen was het tijd om de motorgondels samen te lijmen.
Horizontal stabilizers zijn ook gelijmd samen met de underwing fueltanks.
Wat betreft de fueltank pylons heb ik een vraagje.........
De kit geeft twee opties voor de achterzijde van de pylons. Nu heb ik me al rot gezocht naar foto's van de Belgische versie maar ik kan er geen vinden die een duidelijk beeld geven van hoe die pylons er langs achter uitzien.
Hetzelfde probleem met de achterzijde van het staart gedeelte, ook hier geeft de kit twee mogelijkheden maar ook hier ben ik niet zeker welke het is
Als er mensen zijn die hier betere foto's van hebben hoor ik het graag.
Als laatste heb ik de romp en vleugel gedry-fit en wow......dit is wel een uit de kluiten gewassen model. Gelukkig heb ik er al een mooi plaatsje voor gereserveerd.
MVG
Danny