Hoofdsponsor

1/35 12,8 cm PAK Waffenträger Krupp 1 [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Famo
  • Startdatum Startdatum

Famo

Well-known member
Registered
Ok, long time no see zou ik zeggen, niet ?
Enfin we zijn weer een beetje in gang geschoten en deze jongen staat klaar om af te werken.

attachment.jpg

Het gaat om een Duitse PAK uit wO II op een onderstel gebasseerd op de Hetzer en de 38D. Er zouden 2 prototypes van gemaakt maar het zou kunnen dat het een paper panzer is , hangt af van welke bron je mag geloven.
Het 12,8 kanon was een antwoord op de zwaarder geworden russische tanks

Hier de fotoos van het dryfit model klaar om gedemonteerd te worden om te spuiten wat ondertussen ook al gebeurd is maar de fotoos daarvan volgen nog.

Geen PE set bijgekocht omdat er geen is wel hier en daar een beetje gescrathed. De PE en de loop zaten in de doos.
De tracks zijn van Friul

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En bij deze, allen een gezond 2016 toegewenst en alles dat ge wilt moet je maar zelf kopen é

Dat is al een mooi model geworden :)
Ziet er nogal lang uit, hoeveel cm is deze?

Komt er ook een paper camo op? Of ga je voor een realistische look?

Blij je terug te zien :))

Ewel Famo, dat is wel heel lang geleden !

Mooi model. Zo te zien hebt ge wat moeten scratchen aan de scharnierpunten van het kanon. Mooie aanpassingen. Ik kijk al uit naar de schilderwerken.

Groeten Rik

Dat is GEEN FAMO, Famo. :nowink:
Wel mooi, maar geen FAMO.
Het is wel een beetje overmaats groot kanon, met maar 6 patronen op het voertuig.

Strakke build! Ik ben benieuwd naar de verfjas,

Peter

@ Beyond : Die loop met het gedeelte waar het sluitstuk inschuift is dat ongeveer 22 cm lang en in het totaal met spades erbij gerekend al dat rond de 30cm zijn
Wat de kleuren betreft zijn het wel kleuren die de duitsers gebruikten maar dan wel een mengeling ervan. Het zal meer een realistische look zijn, nu ja , de duitsers durfden ver gaan in hun camo-patronen. De fotoos zal ik straks plaatsen.

@ InFlandersFields : Yooooo Rik. Inderdaad aan die scharnier punten heb ik moeten werken. Als alles gedryfit was kwam ik tot de constatatie dat de scharnierpunten die de loop doen op en neer gaan, niet juist recht over elkaar zaten waardoor de loop zo schuin als iets zat in de onderbouw van het wapen. Nu ja ,Bij Trumpeter is het wel allemaal juist, maar op sommige cruciale punten loop het dan weer verkeerd af.......
Enfin dan maar de boel weer uit elkaar gezaagd en aangepast en nu is het in orde.

@ D-Day 1944 : follow me.

@ Makamba : Nee hoor het is niet "Het Beest". Nu wat dat aantal patronen betreft denk ik dat het deze zijn die ze in voorraad hebben en dat de bevoorrading ook niet ver uit de buurt is. Maar aan gezien het een paper panzer/protoype is gingen er waarschijnlijk nog wel aanpassingen gebeurd zijn.
Nu is het wel zo dat niet ieder type die ontworpen werd ook degelijk in productie genomen werd. Als je bv de Tiger neemt waren er ook voorontwerpen op papier of zelfs prototypes waar er maar 1 of 2 van gemaakt werden.
Het ander model waar ik aan bezig ben de 8,8cm Panzerjägerkannone Pak 43 ( het type met openplooibaar kruisvormig onderstel) heeft een kist aan de binnenkant van het schild hangen waar ook maar 6 patronen in konden. En das een wapen die wel ingezet werd in de strijd, vandaar dat ik denk dat de bevoorading niet ver weg is. Bij dit kanon is het echter zo dat ie getrokken werd en dus de trekker de ammo wel zal meegehad hebben.

prachtig gebouwd, en ik ben ook benieuwd naar het verfjasje.
dit is toch ook nog één die op mijn verlanglijstje staat. misschien voor de volgende kerst onder de boom. :D eerst moet de stock wat krimpen , hij zou er anders niet bij geraken. :dry: ,en als je kan wachten wordt het bouwen er van nog zo leuk :))

misschien komt het koopspook wel vroeger langs, hangt een beetje af van hoe snel de stock krimpt. ^^

GRT tiger

@ tiger : ik probeer ook de stock te doen krimpen, maar ja......

Bon deze morgen rond 6u30 de compressor in gang getrapt om de laatste laag vernis te leggen en voila.
Gebruikte verf voor de primer is satin wit van Humbrol en al de rest is Tamiya.
Alles geverfd hebbende , dan de decals en dan een blauwe clear vernis erop om kleurschakering te bekomen en dit is het dan.
De underhull en werkvloer zijn in Dark Yellow en het kanon en het mechanisme zijn in Deck Tan

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik had meer een late-war splinter camo of rode primer als basiskleur verwacht, maar deze is ook heel mooi.

Wat de munitie betreft, de Bison (15cm sIG auf Panzer I) had ook maar 2 of 3 granaten bij zich en de Amerikaanse T-19 (105mm op M-3 halftrack) maar 8.
Dat is elke keer het probleem van de ontwerper indien je moet werken met een bestaand onderstel, of zoals bij deze een opgelegd onderstel om de productie te rationaliseren.

Peter

Mooi spuitwerk !

Gij en decals ? Hoe hebt ge dat geflikt ? Of heb je ze er op gespoten ?
In elk geval prachtig werk... weeral.

Groeten Rik

@ Makamba : Wat die camo betreft zit het zo.
1. Mijn 12,8cm Rheinmetall heeft een combinatie van splintercamo met dark yellow. Om niet in herhaling te vallen heb ik gekozen om een camo te zetten die ik met de vrije hand gespoten heb.
2. Moet er wel bijzeggen dat ik oorspronkelijk een splintercamo ging zetten in hullred met deck tan en de boven en onderhull in de kleuren zoals ze nu staan.
Na een nachtje peinswerk ben ik tot de conclusie gekomen dat het ook een beetje teveel kleuren op 1 model zouden zijn, vandaar mijn 2de keuze.

@ In FlandersFields : Neen het zijn echte decals en hoe ik dat geflikt heb ? awel ik ben woensdag op een cursus "decals plaatsen " geweest in Bredene aan zee ! ;)

Volgende stappen : Chipping en wheathering

zalig gewoon!! sta terug versteld van het niveau waarop jullie allemaal werken !!
in world of tanks zijn dit echte monsters, in de juiste handen toch

Hey,

Jihaaa, den Famo is Indd terug....
Laaggelegen en hopelijk zijn de 'grote' bouwwerkzaamheden goed afgerond.
En terug met weeral een schoonheid. Ik weet dat ge zot zijt van die dingen, maar da's hier terug een klein meesterstukje aan het worden....

yooooo swaken, alles is goed verlopen man .
tja , zulke modellen zijn het echt waard om te maken en je hebt een beetje vrijheid wat de camo betreft

Terug
Bovenaan