Hoofdsponsor

1/35 12,8 cm PAK Waffenträger Krupp 1 [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Famo
  • Startdatum Startdatum
De Famo is nog maar terug en hij blaast ons alweer omver met zijn schilderstechnieken en zijn specialekes. We volgen op de voet!

zou ni aan de receiving end willen zitten van zo nen PAK44 zene

bedoel je dat er geen motor inzit en dus gewoon gesleept werd als een stuk veldgeschut ?......................

bedoel dat ik nie in de tank zou willen zitten die door dit kanon geschoten werd

Eerst en vooral een dankwoordje aan de heren !

@ Silenoz : we zijn druk bezig met chipping en daarna een filtertje hier en een pinwashje daar , ge weet wel é

@ Beyond : In ieder geval mooi foto's en de bovenste 2 herken ik zeer goed omdat ik ze een jaar of 2 geleden gebruikte voor info toen ik deze jongen maakte

attachment.jpg

Nu moet ik wel zeggen dat er wel degelijk een verschil is tussen de 2 modellen dat je toont. De eerste is ontworpen door Rheinmetall Borsig en de tweede door Krupp. De ene loop is in ieder geval langer dan de andere en in de vlammendemper zit er ook een verschil.
Rheinmetall vertrok van de Flak 128 terwijl Krupp begon met een totaal nieuw wapen. Maar de link die ik hier zet van Wikipedia moet je maar eens lezen , het staat er mooi in uitgelegd https://en.wikipedia.org/wiki/12.8_cm_Pak_44

@ yvan : ;)

@ kassei : in het model dat ik maak ging er wel degelijk een motor inzitten. De getrokken versies wogen al gauw rond de 11 ton.

@ Koningstger85 : ik ook niet !

Alhoewel ik de Rheinmetall op zijn geheel veel mooier vind dan de Krupp

Bedankt voor de terechtwijzing, ik heb de foto's blijkbaar niet goed bekeken :8
En ik dacht wel dat jij deze al eens gemaakt had ;)

Blijven rare jongens die Duitsers :)
Maar mooi model Famo en kijk al uit naar het eind plaatje.

Voordat ik van start gegaan ben met enkele filters te plaatsen heb ik de stockage ruimte voor de granaten een roodmenie laag / grondlaag gegeven en daarna een chipping laag.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan een 2-tal filters op de onderdelen gezet gevolgd door een pinwasch en de onderhull een min of meer volledige wasch.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Prachtig resultaat Famo ! Door de filters komt de modulatie nog meer tot zijn recht.
Heel mooie chipping, trouwens.

Groeten Rik

@ Koningstiger85 : thx mate

@ D-Day 1944 : gewoon proberen en rustig te werk gaan en vooral zorgen dat alles realistisch blijft. Bv : de opstap achteraan de werkvloer zal meer beschadigd zijn daar de bemanning daar meer opstapt dus is het normaal gezien dat er daar meer zal gechipt worden.
Nu moet ik wel zeggen dat ik me wel eens goed heb laten gaan om te chippen. T'is eens wat anders é en dat in vergelijking met mijn volgend geschut waar ik mij zal beperken tot een beetje en zelfs geen chipping.
Wat de filters betreft en de wasches is het gewoon hetzelfde daar baseer ik mij op de kleuren die ik gespoten heb en plaats een filter die (meestal) een kleurvariant of behoort bij de kleurfamilie van de gespoten kleuren. Hieronder bij Danny zet ik uitéén wat ik bedoel.
En om eerlijk te zijn, wat ik kan kan jij ook hoor, niet bang zijn om een foutje te maken en als het mislukt eens goed vloeken en foeteren :)

@ Danny Jeurrissen : Zoals eerder beschreven heb ik een blauw gekleurde clear vernis gezet op het ganse model om zo ook de decals te beschermen. Ik heb er wel op gelet dat ik als het ware blauwe schaduwen legde in de hoeken en kanten waar je normaal gezien schaduwen heb. Dus in de hoeken en kanten een extra laagje blauwe vernis leggen. Een soort aftershading zou je het kunnen noemen. Ge weet wel hetgeen je anders doet met een donkere wash om schaduwen te leggen.
Daarna chippen en dan een volledige filter met Neutral Grey for Panzer Grey (benaderd die blauwe vernis ). Na droging een volledige filter met Green for light Green (groen is familie van dat geel en uiteraard dat groen)
En nadat die droog was de groene gedeeltes nog eens een laag met dat groen gegeven.
Heb geen bruinachtige filter opgezet omdat het geheel te donker zou worden daar de pinwasch burnt umber is. De waffenträger moet wel gewheaterd zijn maar moet nog een beetje luchtig zijn.

attachment.jpg

Terug
Bovenaan