Even een "update" van het monster zoals ik hem nu noem, na enkele dagen intensief (voel m'n vingertoppen niet meer)plamuren en schuren,
iets verder geraakt.
Zo heb ik de achterste benzine vuldop weggewerkt.
Spijtig is de rib die over de punt loopt mee verdwenen,
Dan heb ik met schrik in het hart, maar ook een bange krijgt rammel hé, al m'n moed verzameld
en voorzichtig de deuren eruit gehaald met behulp van een tandartshaak die aangescherpt is en gebruikt
als graveer tool en een X-Acto zaagje waar de kap is afgehaald.
Met dit resultaat.
Het resultaat is me zeker niet tegen gevallen, kon ik dat maar van alles zeggen, zo heb ik veel problemen gehad met het
aanwerken van de wielkast verbreders aan de carrosserie, steeds bleef ik na plamuren en slissen luchtbelletjes open schuren.
Ik denk dat het probleem ligt bij het feit dat ik nogal overvloedig seconden lijm en bicarbonaat heb gebruikt, en bij het slissen
de seconden lijm openschuur. Hopelijk gaat het beter wanneer ik aan de voorste begin.
Ook ineens de dorpels verstevigd met een koperen vierkant buisje, om iets meer stevigheid te waarborgen, deze met kleine
zelftappende schroefjes vastgezet.
Aan de zijkant achter de vensters van de deuren de ventilatie roosters weg gewerkt, aan de rechter zijde komt op die plaats de benzine vuldop te staan.
De sleuven voor de deuren ook weg gewerkt, daar komen naderhand andere ventilatie roosters.
De achterkant is ondertussen ook aangewerkt en de potjes voor de achterlichten geplaatst, deze zijn van de kit en achteraf gelijk geschuurd,
daartussen komen nog 8 ventilatie gaten.
De snuit is tot hier toe het meest arbeidsintensieve onderdeel geweest, de uitstulpingen waar bij de straatversie de pinkers zich bevinden
moesten eraf, de heling van de zijkant liep te rond, met plastiek sheet de helling veranderd en aangewerkt.
Het moeilijke was het feit, dat je de vorm wel ziet op foto's en op het kleine model maar deze moet proberen te reproduceren
op je model.
En vormen zijn voor interpretatie vatbaar, zo was ik in het begin totaal verkeerd bezig, tot dat je ineens het licht ziet, en ziet
wat je fout hebt gedaan.
Maar al bij al ben ik vrij tevreden van het resultaat, hoewel ik begin te denken dat ik het misschien wel wat onderschat heb.
Zo ben ik al enkele dagen het "net" aan het afzoeken naar wielen en banden, er zijn mensen en bedrijfjes genoeg die onderdelen 3D
printen, maar niet de "Halibrand" wielen en banden die ik moet hebben.
Maar tijd brengt raad, zo heb ik wel wielen gevonden aan een schappelijke prijs voor m'n Aston Martin.
Reacties, kritiek of andere opmerkingen, please shoot !!!!
Groetjes,
Rudy