Hoofdsponsor

1/6 2 gestarte bustes: 'Ramses unbound' en 'Howlinger'[wip]

Jiver

Sponsor
Registered
Ik ben nog steeds bezig om oude figuren te vervangen door hedendaagse normen. Van mijn allereerste bustes, de generieke zombie, vampier, weerwolf en mummy, zijn de eerste twee reeds aan bod geweest. Nu is het de beurt aan 3 & 4.
Zoals het everzwijn, ben ik ook dit duo begonnen tijdens de oefening in Frankrijk. Dus ook met Magic Sculp. De hele reeks bestaande 1/6 bustes hebben 1 ding gemeen: De hoofden zijn gemaakt op telkens dezelfde schedel. Het is een systeem dat ik heb uitgewerkt en waarmee ik logischerwijze zeer vlot mee overweg kan. Zelfs oogbollen en allerlei tanden heb ik apart ontworpen en geproduceerd. Ik hoef deze enkel maar uit de 'magic box' te nemen en zo de basis voor een hoofd samen te stellen. Een mooi voorbeeld ervan zie je op een van de Howlinger foto's.
Een en ander heeft tot gevolg dat ik nu ook verder moet werken met MS, want met polymeer en daarna bakken zou misschien geen gevolgen kunnen hebben voor de ms, maar ik ga toch het risico niet nemen. Trouwens, er is niks mis met epoxy-pasta, integendeel zelfs, er is niks sterker, alleen dien je een nauwkeurige planning te maken ivm het verhardingsproces.

Ramses zijn hoofd minus tanden en oren is mij in 1 sessie gelukt. Daarna telkens een oor en als laatste het gebit.

Ramses1.gif
Ramses2.gif

De kern van de torso en de nek toegevoegd. Op deze foto's zie je het nieuwe gebit, op de vorige 2 is dat nog het gebit van de schedel.

Ramses3.gif
Ramses4.gif

Bij 'Howlinger' zie je hier duidelijk, in het donkergrijs, de standard schedel waarmee ik werk, met resin ogen en slagtanden. De rest van het gebit is gesculpteerd.

Howlinger3.gif
Howlinger2.gif

Bij deze kop was er niet genoeg tijd om hem volledig te doen. Maar half + half gaat ook.

Howlinger1.gif

Wordt vervolgd

Laatst bewerkt:
Altijd knappe werken, heb hier ook verschillende werkjes liggen van jouw hand. Echt zeer knap

De borstkas hoofdlaag:

1) Aanbrengen ribben en laten harden
2) Dunne laag tussen en op de ribben aangebracht
3) Stevig aangewreven
4) Details ingewerkt

Ramses5.gif
Ramses6.gif
Ramses7.gif
Ramses8.gif

Volgende stap: Aanbrengen 2de laag details en uitwerking schouders.

2de en 3de laag: Nek sieraad en bandages

Het nekstuk heb ik iets laten uitharden om niets te beschadigen door de bandages.

Ramses10.gif

4de laag: Uitwerken van de schouders en buikbandages.

Alvorens hieraan te beginnen heb ik het nekstuk 'verouderd' door hier en daar stukjes weg te snijden.

Ramses11.gif
Ramses12.gif
Ramses13.gif

Volgende en laatste stap: Achter- en zijkanten ruwdremelen

volg dit in stilte maar kan me niet meer houden gewoonweg knap grt Pascal

Bedankt Pascal

Gisteren een paar uurtjes geschilderd. De huidskleur is geairbrushed, al de rest met penseel zoals, washes oplichten enz. Voor het neksieraad heb ik gekozen om de paneeltjes in verschillende metaalkleuren te zetten en daarna met zwart er een verouderd geheel van te maken.
Ik ga nog weleens iets anders proberen met de buste, maar ik ben tevreden met het resultaat totdusver. Nog een gepast sokkeltje is voor kortelings.

Deze topic gaat nog verder met de weerwolf, maar dat zal na mijn verlof zijn. Bedankt om deel 1 te volgen.

Ramsespaint1.gif
Ramsespaint2.gif
Ramsespaint3.gif

Jiver gewoon fantastisch wat gij hier ons laat zien , gij hebt het echt in uw vingers , ik heb u al een paar x op een beurs gezien 1x met Swa er bij en eerlijk gij kunt het hoor
Steven Spielberg zou u goed kunnen gebruiken
Wow man zoiets dat boven mijn kunnen gebeurd volg ik graag gisteren nog de film carter gezien vond hem zeer goed uw bustes zouden er goed inpassen
grt
Marc

Het is inderdaad echt prachtig wat je maakt, hyperrealistisch en met gevoel voor de 'menselijke' vormen en trekjes. Sommige modelleerders hebben het, anderen zullen het nooit krijgen, jij hebt het overduidelijk.

Het beeld dat je neerzet is enorm expressief.

En zoals Vanja al zegt, onze Ramses is een lekkere gozer die zich eens mocht douchen.

Hallo mannen, terug van vakantie.
Allereerst nog bedankt voor de commentaren. Het gaat allemaal zoveel gemakkelijker als je dingen maakt die je écht graag doet.

Nu, zoals beloofd gaat het verder met de 2de buste 'Howlinger'. Die is, laat ons zeggen, een weerwolf met moderne looks(Dus niet à la Wolfman), maar met de klassieke elementen zoals veel haar en gescheurde kledij.
Ik had hem mee op verlof, maar ik had daar niet de geschikte middelen om tussentijdse foto's te maken. Het springt dus wel even verder dan normaal.
Ik zet al de foto's nog eens op een rijtje, dan kunnen we zo verdergaan.
Zoals eerder gezegd, de steeds weerkerende schedel is ook hier gebruikt, evenals de resin ogen, maar ook de grote slagtanden zijn resin onderdeeltjes die ik steeds in voorraad hou. Op de derde foto is de schedel nog zeer herkenbaar.
Tussen de 3de en 4de foto is er wel hier en daar aangepast geweest. Als ik vind dat aan 1 kant van het gezicht iets beter is, doe ik hetzelfde aan de andere kant. Ik moet steeds glimlachen als ik aan mijn beginjaren denk, toen ik niets meer durfde aanraken eens het in de plooi lag. Dat is wel ver verleden tijd. Gewoon verder blijven aanpassen tot het goed is.
Ik heb dan de kop op een 'onder'torso gezet en goed laten harden. De positie moet wel correct zijn op dat moment. Ik heb nu 1 kant van de torso aangewerkt.

Howlinger1.gif
Howlinger2.gif
Howlinger3.gif

De lippen nog wat meer opgetrokken voor meer agressie. ook de wenkbrouwen kregen een make-over.
Howlinger4.gif

Het rechteroor is een van de volgende stappen
Howlinger5.gif

Het eerste oor verwijderd en vervangen.
Howlinger6.gif

Weer een hele mooie update ;) Jimmy ...lijkt allemaal zo simpel ..maar is het zeker niet ...ammaai man telkens genieten ;)...en wanneer ga je eens onze Yoda maken :P:P:P:P

Merci Swa. Yoda maken is niet zonder risico. Vroeger waren de 2 gevaarlijke merken op licentie-gebied Lucas Arts en Walt Disney. Die zijn nu één geworden, dus opletten geblazen.

Verder met de weerwolf:
Haren of vacht is een moeilijk en tijdrovend onderdeel. Je kan er je figuur/buste mee ruineren of tot een hoger level brengen. Na al die jaren ben ik nog steeds voorzichtig en is het elke keer weer een proces van wikken en wegen.
Na de eerste foto was ik niet helemaal tevreden. Er mankeerde wat diepte en variatie en met kleine stukjes toe te voegen is dat probleem verholpen. Nog even vermelden dat als je met een epoxy-klei werkt, je zeker geen te grote oppervlakte in één keer mag doen, ttz je mag dat wél doen van mij, maar ga je niet alles op tijd kunnen afwerken.

Howlinger7.gif
Howlinger8.gif
Howlinger9.gif
Howlinger10.gif

Terug
Bovenaan