Zeer bedankt voor de commentaren.
@Roy
Het is altijd plezant om zoiets te lezen en ik zou liegen als ik zei dat het me niets doet. Al moet ik toch even nuanceren door te zeggen dat het toch 18 jaar geduurd heeft om de huidige resultaten te bekomen. Ik heb inderdaad een geschiedenis van tekenaars en schilders in mijn familie en hoewel ik zelf geen van beiden kan, heb ik blijkbaar toch wel wat geerft. Maar voor de rest heb ik het allemaal zelf moeten bijschaven en heb ik nooit de hoofdregel gebroken: Maak wat je graag maakt. Het is de laatste jaren gestopt, maar je kan je niet voorstellen hoeveel gezaag ik heb moeten horen om militaire onderwerpen aan te vatten. En hoewel ik aan de bron zit, heeft die materie nooit dezelfde passie kunnen oproepen. En ik zeg niet dat ik nooit eens in die richting zal gaan, maar het zal in ieder geval niets alledaags zijn.
Dus samengevat: Voor de meesten zal het inderdaad lijken dat het ontwerpen gemakkelijk gaat, en dat is tegenwoordig ook zo voor het overgrote deel, maar het heeft veel tijd én geld gekost om te staan waar ik sta.
Nu, dat is met alles zo, dus we gaan er ook niet meer woorden aan vuil maken
Wat belangrijker is: Ik heb een eerste resin casting van de wolf. Alles is prima gegaan. Waar ik heb op moeten letten zijn de spleetjes, bruggetjes en gaatjes in het originele sculptuur. Omdat ik graag scherp werk, kies ik steeds voor de opbouwende methode, bvb een van de laatste stappen was die haarlokjes op het voorhoofd. Als je die daar op gaat leggen, creeer je hier en daar openingen. Die moeten dicht, want als daar rubber onder kan en je gaat het origineel uit de mal verwijderen, trek je iets kapot. Daar hou ik niet van, dus ga ik al die openingen en diepe gaatjes met verdunde houtlijm dichtdoen.