Hoe begin je daar eigenlijk aan?
wat ik nu allemaal print, zijn tekeningen die op internet te vinden zijn. Er bestaan sites die gratis ontwerpen aanbieden (mensen die hun ontwerp online delen) en er zijn sites waar je moet betalen Thingiverse is zowat de bekendste bibliotheek waar je vanalles gratis kan terugvinden. Het mapje van de dino bestaat uit verschillende STL-bestanden, die ik dan kan inladen in Cura (een programma waar ik de instellingen voor mijn printer kan doen en dan uiteindelijk de G-code kan schrijven voor aan de printer door te geven). Maar soms moet je al eens iets veranderen aan het originele bestand, zoals bv bij de ribben die ik nu aan het printen ben. De linkerhelft van de ribben (1 bestand) bestond uit 11 afzonderlijke ribben die rechtopstaand geprint werden, maar ik weet (uit het klein beetje ervaring dat ik nog maar heb) dat hoge smalle stukken niet altijd gemakkelijk blijven staan op de printplaat. Dus ik heb met een ander programma elke rib afzonderlijk opgeslagen als STL-bestand. En dan in Cura 4 ribben ingeladen en deze plat gelegd, zodat de printer niet zo hoog moest printen. En als ik nu de printtijd bekijk van alle 11 platliggend, ga ik niet zo ver verschillen met de printtijd van de 11 ribben rechtopstaand.. en ik heb nu meer kans dat de print lukt + als er iets mislukt, ben ik niet de 11 ribben kwijt, maar enkel de ribben die op dat moment in de file stonden
Aan zelf ontwerpen enzo ben ik nog niet toe, dat zal nog wel een tijdje duren voor ik dat volledig te pakken heb
Maar het is leuk speelgoed
@Coachke: 'lang duren' valt wel mee veel hangt af van je instellingen, de positie van het onderdeel op je printbed....
Ik heb ondertussen ook een idee van de schaal van de T-rex
1/20