Hoofdsponsor

Anders / onbekend Achter de grote knal, dio 80 mm figuren [WIP]

Verf is er op gekladderd, bij de foto's ziet men de fouten die ik gemaakt heb bij het kneden.
Jammer, maar ben toch tevreden van mijn eersteling.

attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg

Heb een beetje proef geschilderd op de rugzijde van de vlag, nu het zelfde motief nog op de voorzijde

attachment.jpg

Een paar ideeën heb ik nog die ik wil uitproberen of toevoegen.

Voorstellen en kritiek zijn altijd welkom.

Grtx Jan

mooi gedaan Jan , ik blijf versteld staan!
heb wel een puntje ( maar dat ligt natuurlijk van persoon tot persoon , ik bedoel ieder zijn smaak natuurlijk ;))
moet het rokje van het meisje niet nog wat meer beschaduwt worden , want ik vind het nogal "effe " van kleur .
De vogel op de vlag is cool en vindt het zeker geslaagd op de vlag.

grt Nicolas

Als dit je eerste is, petje af! Het figuur is alleszins OK!

De schildering van de vlag is super.

Ja, wat kan je hier op zegen Jan ?
Voor een eersteling mag de jonge dame zeker gezien worden.
Persoonlijk vind ik de haarkleur nogal aan de rode kant. Is bijna gelijk aan de rode doek die ze om de nek draagt.
Inderdaad, misschien zoals Nicolas ook opmerkte de rok nog wat "beschaduwen", kwestie van het meer tot leven te brengen.
Verder alleen maar lof hoor. Die vogel op de vaandel, man toch, hoe doe je het ? (Met veel oefening natuurlijk en ook de aanleg...)

Mark

Hier wordt hard gewerkt ! Zeer verdienstelijk sculpteerwerk Jan ! Dat je dit uit de materie hebt weten te trekken !!! Hoed af, en die vogel...ik heb hier veel respect voor !
Persoonlijk had ik de dame donker haar gegeven maar dit is een persoonlijke inslag.

Het schilderen van een wimpel in 12 foto's

verwacht geen grote uitleg, verklaren kan ik het ook niet.
Ik begin met de tekening grof aan te leggen en daarna is het schilderen tot het me bevalt.

attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg

Guy, ben begonnen aan een nieuwe haarkleur.

Grtx Jan

Heb het voorstel om de haarkleur te veranderen omgezet en hier en daar nog kleine veranderingen aangebracht.
attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg

Nu nog in het dio inbouwen.

Grtx Jan

Dit "spreekt" meer Jan. Haarkleur vind ik zeer geslaagd.
De uil bovenop het vaandel, petje af die ziet er uit of hij zo kan wegvliegen...
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

Ziet er vééééél beter uit.
Zou willen suggereren om het lederen rokje nog een iets donkerder tint te geven, kwestie van iets beter te contrasteren met de huidskleur van de jonge dame.
Geen kritiek hé, chapeau voor het reeds verrichte werk.

Zeer mooi en het haar is een grote verbetering (naar mijn bescheiden mening..)
Wat echter opvalt aan de uil is dat hij iets te schuin (naar voren) gebogen staat... Een uil heeft een zeer mooie, rechte houding als hij zit... (maar dit is slechts een detail hoor, ik doe het je niet direct na ;) )

Het haar ziet er veel leuker uit nu Jan, de wimpel is briljant gedaan, hoed af hiervoor. Wat mij het meest opvalt aan dit figuurtje is dat ze zo heerlijk in een stevige bries lijkt te staan : top !

Terug
Bovenaan