Hallo allen,in dit topic komt het bouwverslag van de spitfire superkit die werd uitgebracht in 1975.
U zult allen denken,weer een nieuw topic.Ja maar dit heeft geen haast en word gebouwd op het gemak zoals dat heet.
Dit is de bouwdoos met de werkelijke boxart,Zo word het ook gebouwd met deze kleuren.
Een standaard erbij en rubberen banden.
En zoals het vroeger was alle gietramen in 1 zak,er kwam al veel los maar nergens een gat te bespeuren.
Dus alles is er nog.
Het word een ferm stukje vliegtuig zo te zien
Uiteraard word er geen motor bij geleverd,ja het is de bedoeling dat de schroef gaat draaien.
Decals en verfschema met camo zitten al al die jaren netjes beschermd in de mika.
Versie 1940 54ste squadron hornschurch.Flown by Lt.A.C Deere D.F.C
Versie 1939 Fighter squadron at Drem. nr 602 City of glasgow.
Instuctie boekje
Ik heb twee opties om het te bouwen met een motortje,de eerste manier zoals hier in nr3
Of voorbeeld twee zoals hier in nr 5.En dat word mijn keuze natuurlijk.
De kit bevat onderdelen om de staart onderdelen beweegbaar te houden.
Dit word een leuke bouw dat weet ik zeker,vanavond al start ik met het proberen van de motor zoals het word aan geraden.
Zo en hopelijk tot snel.
Info:
The first production Spitfire, the mark I was powered by a Merlin III giving 1,030 hp and a maximum speed of 367 mph, although in squadron service, with armour plate for pilot protection added, the top speed was more likely to be 345 mph. The first batch had a straight topped cockpit canopy, later changed for the bulged type. This is the mark that mostly fought in the Battle of Britain, (although some mark II machines were in service by September 1940). Originally fitted only with wooden two blade fixed pitch propellers, they were later equipped with de Havilland three bladed variable pitch airscrews. Armament was either eight Browning .303 calibre machine guns (mk IA) or two 20 mm cannons and four machine guns (mk 1B). The cannon version was not produced in great quantity, the early cannon installations were not very satisfactory and prone to the mechanism jamming. The Spitfire I entered service in 1938 with 19 and 66 Squadrons. In all some 1,566 Mk I Spitfires were produced.
Bron;wikipedia.
No.54 squadron
U zult allen denken,weer een nieuw topic.Ja maar dit heeft geen haast en word gebouwd op het gemak zoals dat heet.
Dit is de bouwdoos met de werkelijke boxart,Zo word het ook gebouwd met deze kleuren.
Een standaard erbij en rubberen banden.
En zoals het vroeger was alle gietramen in 1 zak,er kwam al veel los maar nergens een gat te bespeuren.
Dus alles is er nog.
Het word een ferm stukje vliegtuig zo te zien
Uiteraard word er geen motor bij geleverd,ja het is de bedoeling dat de schroef gaat draaien.
Decals en verfschema met camo zitten al al die jaren netjes beschermd in de mika.
Versie 1940 54ste squadron hornschurch.Flown by Lt.A.C Deere D.F.C
Versie 1939 Fighter squadron at Drem. nr 602 City of glasgow.
Instuctie boekje
Ik heb twee opties om het te bouwen met een motortje,de eerste manier zoals hier in nr3
Of voorbeeld twee zoals hier in nr 5.En dat word mijn keuze natuurlijk.
De kit bevat onderdelen om de staart onderdelen beweegbaar te houden.
Dit word een leuke bouw dat weet ik zeker,vanavond al start ik met het proberen van de motor zoals het word aan geraden.
Zo en hopelijk tot snel.
Info:
The first production Spitfire, the mark I was powered by a Merlin III giving 1,030 hp and a maximum speed of 367 mph, although in squadron service, with armour plate for pilot protection added, the top speed was more likely to be 345 mph. The first batch had a straight topped cockpit canopy, later changed for the bulged type. This is the mark that mostly fought in the Battle of Britain, (although some mark II machines were in service by September 1940). Originally fitted only with wooden two blade fixed pitch propellers, they were later equipped with de Havilland three bladed variable pitch airscrews. Armament was either eight Browning .303 calibre machine guns (mk IA) or two 20 mm cannons and four machine guns (mk 1B). The cannon version was not produced in great quantity, the early cannon installations were not very satisfactory and prone to the mechanism jamming. The Spitfire I entered service in 1938 with 19 and 66 Squadrons. In all some 1,566 Mk I Spitfires were produced.
Bron;wikipedia.
No.54 squadron
Laatst bewerkt: