Hallo mensen,we zijn terug met wat beeld materiaal dus hier ga ik dan.
Hier vijlde ik kleine sleufjes om de nieuwe motor te kunnen vast zetten met draad of zo.
Hier op het einde van het dragertje een extra stukje styreen gezet omdat het daar dieper komt te zitten,dus dat is nu een kwestie van vijlen tot het motortje netjes
in lijn komt te liggen met de koppeling van de propeller als het ware .Ik vijl het stilletjes bij totdat het ook zo is en dan kan ik alles vast gaan zetten.
Een stalen pen die in het center komt te zitten ,daarop komt een stuk voorgeboord styreen uit gietraam als verlenging.
Hier het stukje styreen,er is wat werk aan om alles netjes gecenterd te doen draaien natuurlijk,gelukkig bezit ik het geduld daar voor.
Hier even in dryfit,de stalen pen werd reeds al vastgezet. Met de tijd koop ik me eens een mini draaibankje aan als dat bestaat tenminste.
Je kan het hier bekijken als een proefproject die allemaal manueel word gebouwd als het ware. Dus ik kik ondertussen uit via google naar dergelijks draaibankje.
Ik laat het iets langer nog omdat ik dan de juiste lengte kan gaan afmeten als de motor eenmaal is geplaatst.
Je ziet hier het afgeronde stukje styreen,het is rond gezet omdat de bodem van de kit motor ook afgerond is binnen in. Op deze manier kan
ik het dan ook stabieler gaan krijgen en uiteindelijk vastzetten. Goed dat is het weer voor even,dus we gaan verder met de inbouw en uitlijning.
Edit:
Ok hier weer wat beelden.
Ik heb de motor op de drager vastgezet met secondelijm en met rigging draad vastgesnoerd. Deze smeerde ik dan in met revell lijm om de knopen vast te houden.
Deze draad/tow is eigenlijk bedoeld voor mijn cuty sark die ik liggen heb. Maar had niet erg veel nodig en heb er een hele bol van dus dat is geen probleem.
Lijkt primitief maar het zit echt stevig vast.
Knopen langs deze zijde zodat het netjes word weggestoken,al zal men het niet meer zien,ik werk graag net.
Uiteraard zit het hier nog niet vast in het blok en dient het hier wat aangepast te worden.
Je kan zien dus dat de sleufjes niet onnodig waren
Terwijl dit alles aan het uitharden is,doe ik wat aan het statief hier,twee schroefjes van 1.5mm diameter en 3 tot 4 mm lengte.
Aan de binnen zijde over de voor geboorde gaatjes styreen gekleefd om de schroefjes netjes vast te kunnen zetten. Het styreen is een mm dik.
Ook het plastiek van de voet is 1mm dik.
Hier ds duidelijk zichtbaar, eenmaal droog kan ik door boren en de schakelaar vastzetten. De dekplaat van de schakelaar ga ik zwart maken zodat het één geheel word met de voet. Daarna volgt de inzetting van de contacten om de batterij te kunnen gaan gebruiken.
Ik hoop deze avond nog wat te kunnen doen aan de inzetting van de motor in het blok. :p Tot volgende update weer mensen.
Propeller test: