Hoofdsponsor

Anders / onbekend Aliens [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrArtex

Well-known member
Registered
Hier volgt een verhaal van het schilderen van de Aliens die ik wil gebruiken voor het diorama met de MadMaxGeit. Die aliens zullen Crazy Maxime aanvallen omdat ze de wereld willen veroveren.

De eerste uit de reeks.

attachment.jpg

Het schilderen zal met olieverf gebeuren en indien er figuurschilders zijn die dingen zien waarvan ze denken :261: dan hoor ik het graag. Het is één van de eerste keren dat ik een figuur schilder zoals het hoort met de nodige aandacht voor detail.

Inderdaad Walesha, dat vind ik een voordeel als beginner. Je kan in feite geen 'verkeerde' kleuren gebruiken maar wel experimenteren.

Voor mijn part schilder je hem groen, blauw of paars... wie gaat nu vertellen dat het ni kan???

De kledij zal geel en zwart worden, beetje zoals een wesp. Ziet er gevaarlijk uit dacht ik.

Vraagje: een wash is met sterk verdunde verf hé, zodat alles in de naden en voegen loopt. Hoe verdun je olieverf zo sterk dat het lopend word? Met die zogenaamde medium? De vleugels heb ik donkerbruin gedaan en nu wil ik er met een lichte kleur overgaan maar zodanig dat het oplicht zonder te dekken.

Of heb ik verkeerde ideeën daarover?

Beetje aan het schilderen geweest. De vleugels wil ik nog oplichten en de kledij nog wat bijwerken want het dekt niet overal even goed. De kledij wil ik dan weer wat donkerder maken in de plooien.
Wie weet hoe mag het laten weten hé.

attachment.jpg

Alain ,om de gele keur wat te verdonkeren ,en in het bijzonder in de plooien dan ....een wash met bv; olieverf Raw Umber,Burnt Sienna of Raw Sienna sterk verdunnen met White Spirit en zo zullen de plooien donkerder oplichten.

Laatst bewerkt:
Net geprobeerd om op de vleugels een wash te zetten met sterk verdunde gele verf en het probleem is dat de bruine verf meekomt. Wat doe ik verkeerd? Niet lang genoeg laten drogen misschien? De gele verf had ik verdund met het medium, net lees ik bij Peiper dat het white spirit moet verdund worden. Is dat het probleem?

Vreemd.....die werkwijze pas ik altijd toe ,en nog nooit eerder had ik dit probleem!

Ik denk dat je inderdaad verschillende soorten verf door mekaar gebruikt Alain.
Als je olieverf hebt gebruikt en je gaat dan een wash met verdunde olieverf zetten, is het risico heel groot dat je de eerste laag weghaalt.
Je kan dit doen, maar... dan eerst een "verzegeling" aanbrengen in de vorm van "Clear (Sol Plus), vernis, ...
Hierop kan je dan met andere producten aan de slag zonder dat je de voorgaande laag/lagen beschadigd.

Mark

Het is allebei dezelfde verf van hetzelfde merk uit dezelfde set die ik gebruik. Allebei olieverf maar als het met een verzegeling opgelost is dan is dat perfect haalbaar en die zal ik deze namiddag of avond aanbrengen.

Het probleem met olieverf is de droogtijd... als je dat aanbrengt op een niet-poreuze ondergrond zoals metaal kan het heel lang duren eer het echt uitgehard is. Je kan dat oplossen door, zoals Marc zegt, een couting aan te brengen of je kan de olieverf mengen met een verharder zoals cycatiev, (weet niet of het juist gespeld is) dat is een speciale verharder voor olieverf.

is misschien een domme vraag maar je hebt toch eerst ontvet en een primer op gezet voor je beginnen verven bent want dit kan er ook voor zorgen dat je verf terug los komt

Laagje vernis gespoten, dag laten drogen en nogmaals proberen om een laag gele verf te leggen.
Zoals je ziet is de bruine verf van de ondergrond weer beginnen mengen met het geel. Geen probleem echter want op zich valt het kleur nog mee. Nu zal ik deze laag ook goed laten drogen en dan nogmaals met onverdund geel er over. Zo zal het nog bleker worden denk ik.

attachment.jpg

Je fout is teveel olieverf te gebruiken , uw onderlaag zit niet goed en welk merk gebruik je ?
Als ik van u was alles eraf halen en een goede onderlaag aanbrengen.
Dan helpen we verder.
Grt Nicolas

Olieverf moet je ten eerste goed laten uitlekken en met heel weinig op je penseel aanbrengen.
Ook in laagjes werken.
Grt Nicolas

Olieverf heeft ook een heel lange droog/uithardingstijd nodig dacht ik ergens gelezen te hebben.
Kan zijn dat je verf nog niet 100% uitgehard was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan