Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
"Veni, Vidi, Aedifici."
Bij de boeg is het idd, zo dat bij dit schip de berghouten niet doorlopen.dus niet helemaal van achtersteven tot boeg die verdikking op de romp maken ?
Klopt helemaal Vanaf het "voorste" dek wordt het berghout 1mm dik, de breedte blijft ongewijzigd.Als ik jou goed begrijp, dan word het berghoud steeds smaller tot aan het punt dat deze 1mm is. Klopt dat?
Het in een beetje een dilemma : de latjes van het berghout zijn 2 x 3 mm, die van de verschansing zijn 1 x 3 mm, het berghout-latje 1 mm dunner maken lijkt me niet haalbaar. Maar ik kan het latje ook niet gewoon ongewijzigd monteren, want dan kom ik een de problemen met die "dingen" die aan de buitenkant van de boeg moeten komen (touwen, schierschilden, enz.).Als dat zo is. Zou ik dat gewoon zo uitvoeren. Zou je hier aan gaan sleutelen dan zul je veel meer moeten gaan sleutelen. Mijn voorstel is altjid om eerst eens gewoon out of the box te bouwen. Dit om het gevoel van het hout in de vingers te krijgen.
Het in een beetje een dilemma : de latjes van het berghout zijn 2 x 3 mm, die van de verschansing zijn 1 x 3 mm, het berghout-latje 1 mm dunner maken lijkt me niet haalbaar. Maar ik kan het latje ook niet gewoon ongewijzigd monteren, want dan kom ik een de problemen met die "dingen" die aan de buitenkant van de boeg moeten komen (touwen, schierschilden, enz.).
Ik vind het eigenlijk goed dat ik dit soort dingen ontdek, als mijn eerst houtbouw vanzelf in elkaar klikte, kon ik nooit zoveel leren als ik nu aan het doen ben. Ik bekijk het inderdaad als een leermoment, hoe meer problemen met deze kit, hoe liever (zolang als het problemen zijn die ik kan oplossen hé )Daarvoor zijn er veel consesies gedaan. Trek je daar niets van aan. Zie alles als leermoment. Dat doe ik nog steeds.