Hallo mensen,terug een update bij deze bouw. Alvast dank aan ieder voor de tips.
Ik ben bezig geweest met het plaatsen van een firewall en de raamstijlen aan het reconstrueren.Dit laatste loopt een beetje moeilijk bij de tweede raamstijl want ik was zo dom genoeg om deze in drie delen uit te zagen,de tweede deed ik in 1 deel.Maar goed dat terzijde,ik kan het herstellen en zal goed komen.
Uiteraard is er hier en daar wat aanpassing nodig om de nodige contouren te verwezenlijken.
Hier dus de gehele nieuwe firewall,je ziet een dieper liggende firewall,hoort ook zo dus dat ging goed.
De kleine kieren onderaan de firewall moeten even blijven bestaan tot ik de constructie heb ingebouwd van de bestuurders en passagiers stoelen.
Dan pas kan ik de firewall netjes sluiten en zien waar ik indien nodig nog uitsparingen dien aan te brengen.
Hier zie je aan de flank onderaan grenzend aan de nose een randje lopen,dit gaat helemaal over de neus tot aan de andere zijde
Ook dit werd handmatig aangebracht met styreen van 0.30 dikte.
We zijn toe gekomen aan het verder bewerken van de raamstijlen,hier een steunpunt aangebracht waar ik de rest van de raamstijl moet gaan op herbouwen als het ware.Word ook met styreen gedaan dus dat word een beetje sculpten lol. De ronndingen aanbrengen en netjes schuren zodat alles 1 lijn vormt met de bestaande
vorm van de kit stijlen.
Ook deze zijde hetzelfde verhaal dus.
Wat we hier zien is de hersamen stelling van de verzaagde raamlijst! Dit was in drie delen helaas.Maar ok we werken eraan en gaat goed komen.
Op de binnenzijde styreen strips aangebracht als versterking.
Even ter dryfit,een beetje buigen en alles komt op zijn plaats te zitten
Het uitstekende deel word vooraf op maat afgezaagd om een goed resultaat te bekomen na het plaatsen van het laatste deel zijnde een dakdeel.
Het is risico als men gaat zagen en snijden in een kit,vooral bij het dak en raamlijsten maar het loont de moeite om doen .
De reeds gekleefde delen staan nu ter sneldroog op de schoorsteen mantel,wat ik meestal zo doe dus ik kan straks de tweede raamstijl gaan plaatsen.
Om de grootste openingen te vullen heb ik nog een goed product liggen zijnd miliput. Gelukkig heel erg weinig van nodig dus dat word dan weer makkelijk om nadien te gaan schuren in juiste vormen. Miliput word keihard dus vorm geven voordat het helemaal is uitgehard.
Zo ik ga weer aan de slag en houd jullie met alle plezier op de hoogte.
Edit:
Hier nog een korte update,wat deed ik en wat doe ik daarna.....
Ik nam de body van een porsche en sneed het achterste raam eruit,enfin de raamlijst eigenlijk. Zodoende heb ik een perfecte mal om de rondingen
van de nieuwe te maken raamlijst er van over te zetten op het model. Dus ik teken de rondingen af op de brede stukken styreen die reeds werden geplaatst.
Zoals je ziet is dit de ideale vormgeving ervoor. Dus ik ging aan het werk en kwam tot volgend resultaat na snijden en vijlen.
Zowel links van de dummy stijl als rechts de rondingen reeds uitgesneden en gevijld. Dat doe ik eenmaal deze beide zijn gemaakt,er word met miliput een laag over gelegd en bewerkt zodanig dat ik de juiste dikte en vormen verkrijg,die nadien net voor het hard worden nog extra worden bijgewerkt en ingekrast waar de scheidingslijnen dienen te komen. Op die manier verkrijg ik een juiste weergave van de raamlijst en word het op de goede plaats allemaal gedaan. Bedoelend dat de lijnen op de juiste plaats zullen zijn. Al doe ik er dagen over het maakt niks uit.De meesten onder ons kennen het product miliput en weten hoe hard deze word,dus alles krassen en vormgeven voor het daadwerkelijk uit gehard is. Jullie denken wellicht van...doomwad je waagt je op glad ijs....is wellicht zo ook maar oh wat een fun heb ik erin dit allemaal te doen. Eenmaal de raamlijsten helemaal zijn afgewerkt kan ik gaan beginnen aan de primer en dan de lak erop te zetten.
Maar ik heb me voorgenomen om eerst na het afwerken van de raamlijsten de motor te voor zien van de luchthappers en de nodige staafjes die er dienen bij te komen,als dat is gedaan word de motor in kleur gezet en ingebouwd in het chassis. Deze laatste word op voorhand geprimed en gespoten in zwart.
Wat er dan volgt is voor de nieuwe update en zal niet lang meer duren. Goed dit gezegd zijnde ga ik weer verder met het heropbouwen van de raamlijsten.
Tot de volgende update weer.