Hoofdsponsor

1/24 AMG Mercedes C-Classe DTM

Schaal 1/24 - 1/25
ERVARING
In sommige zaken gemiddeld in andere wat minder.
BOUWWIJZE
Recht uit de doos.
BOUWBUDGET
Heb alles al dus zeker niet veel.
BOUWSTATUS
Nog te beginnen.
COMMENTAREN
Alle commentaar welkom als het maar beleefd blijft.

Michel

Well-known member
Registered
Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuwe doos open trekken en heb eens in mijn winkel rondgekeken en het wordt deze:

122891-38257-80-pristine.jpg

Het is al een wat oudere kit maar omdat het Tamiya is hoop ik dat de pasvorm redelijk goed zal zijn.
Het wordt wel een hele uitdaging want zoveel decals heb ik nog nooit moeten aanbrengen en het een mooie glanslak geven wordt ook nog een uitdaging.

Ik begin gewoon en zie wel waar het eindigt. Ik ga niet voor perfectie maar om plezier maar ga uiteraard wel mijn best doen.

Het wordt een bouw gewoon uit de doos, ik heb er geen after market voor.

De kleur wordt wat gokken denk ik. Ik heb van zero paints de kleur gekocht maar die is bijna zwart. Op de doos is het merkbaar groener.
Volgens Tamiya is het 10 delen clear green / 1 deel metallic blue / 1 deel zwart dus ga dat ook testen op een stukje afval om te kijken.

Foto's van de echte is de kleur ook wel uiteenlopend:

Roland_Asch_-_AMG-Mercedes_Tabac_Original_Sonax_Team_-_AMG-Mercedes_C-Klasse_%2832869933018%29.jpg

041a64fadaaaca2f28e0985117c2344c.jpg

Hoi Michel knappe bak , heb het nooit zo voor Mercedes gehad , zeker vroeger in de tuning wereld zag je ze bijna nooit maar op dit moment is er toch veel veranderd en zie je meer getunede Mercedessen dan vroeger
nu iets anders die kleur dat noemen ze kameleon kleuren die veranderen onder welk kant of licht die auto's staan , probeer het zo dicht mogelijk na te bootsen zelf kan ik u hierin niet veel helpen he
Maar niettemin succes
Marc

Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuwe doos open trekken en heb eens in mijn winkel rondgekeken en het wordt deze:

122891-38257-80-pristine.jpg

Het is al een wat oudere kit maar omdat het Tamiya is hoop ik dat de pasvorm redelijk goed zal zijn.
Het wordt wel een hele uitdaging want zoveel decals heb ik nog nooit moeten aanbrengen en het een mooie glanslak geven wordt ook nog een uitdaging.

Ik begin gewoon en zie wel waar het eindigt. Ik ga niet voor perfectie maar om plezier maar ga uiteraard wel mijn best doen.

Het wordt een bouw gewoon uit de doos, ik heb er geen after market voor.

De kleur wordt wat gokken denk ik. Ik heb van zero paints de kleur gekocht maar die is bijna zwart. Op de doos is het merkbaar groener.
Volgens Tamiya is het 10 delen clear green / 1 deel metallic blue / 1 deel zwart dus ga dat ook testen op een stukje afval om te kijken.

Foto's van de echte is de kleur ook wel uiteenlopend:

Roland_Asch_-_AMG-Mercedes_Tabac_Original_Sonax_Team_-_AMG-Mercedes_C-Klasse_%2832869933018%29.jpg

041a64fadaaaca2f28e0985117c2344c.jpg
Imposant model . Succes met de bouw en de decals. Willy.

Bedankt mannen. Net even bezig geweest en de CA kicker van ZAP tast het oppervlak van het plastic van deze kit aan. Dat heb ik nog niet eerder voorgehad met een kit. Het plastic lijkt wel met een laagje lijm weekgemaakt.

Ik wou vanavond verder doen maar laat het maar drogen tot morgen, hopelijk is het plastic dan terug ok.

Hoe gebruik jij die kicker dan? Altijd aanbrengen met een applicator, in kleine hoeveelheden; anders gaat het plastic er inderdaad aan.

Het model zelf vind ik een beetje een mix tussen een racewagen en een taxi. Heeft wel wat.

Ik gebruik maar een heel klein beetje kicker. Ik doe dit altijd zo met een micro brush.
Het is enkel het buitenste laagje plastic dat week werd en is nu al bijna terug normaal. Precies of je hebt er een klein beetje lijm op gedaan wat achteraf terug uithard. Plastic glanst ook op die plek.

Ik heb net accelerator van Tamiya besteld. Dit zou plastic niet aantasten, is een nieuw product.

Komt dus wel goed. Morgen kan ik verder.

Het model zelf vind ik een beetje een mix tussen een racewagen en een taxi. Heeft wel wat.

:oops::LOL::LOL:

Maar waarom gebruiken jullie een kicker om de secondelijm nog sneller te laten drogen met het risico dat het het plastic aantast?

Ik heb onderdeeltjes op houten stokjes gelijmd om te spuiten. Zonder kicker lijmt dit bijna niet. Onderdeeltjes op elkaar lijmen gebruik ik bijna geen kicker. Om ca lijm te gebruiken als plamuur gebruik ik ook kicker.

Op de stokjes.. daar had ik niet aan gedacht dat is altijd emmeren om ze daar op gelijmd te krijgen :-)

Zo tijd voor een update van deze.

De onderkant van het chassis is gedaan. Alles past goed in elkaar enkel de wielen hebben niet echt een natuurlijke camber, zelfs verschillend van wiel tot wiel) en vooraan wat teveel toe-in vind ik maar dat ligt volgens mij aan de kit want zoals ik al zei past alles goed. Heb ook al een andere bouw gezien met net hetzelfde probleem. Dit is nog maar m'n 3e auto dus weet niet of dit meer voorkomt bij auto kits.

Ik ga het ook zo laten en niet liggen breken en aanpassen want wil deze gewoon recht uit de doos bouwen.

Zonder beschermplaten:

Dan met de beschermingsplaten (waren transparant plastic maar heb ze wel geverfd) :

Zover staat het er dus momenteel bij. Volgende werk zal luchthappers en radiatoren enz... zijn.

Groetjes.

Terug
Bovenaan