Voor Anny, heb ik gekozen voor een roodharige dame die volgens de geschiedenis echt heeft bestaan.
De figuren die ik tot nu toe heb gezien zijn vrij licht van huidskleur en hebben bruin haar, de huidskleur kan kloppen voor een roodharige Ierse.
Maar zelfs deze krijgt een licht bruine tint als ze lang genoeg in het Caribisch gebied overleefd. Het rose haar is gewoon een uitdaging.
Ron, de blouse is licht transparant geschilderd en ik breng altijd eerst een laag huidskleur aan. dit moet niet helemaal correct zijn het hangt er enkel van af hoeveel je nog wilt laten doorschijnen. indien je met wit start is omgekeerd werken bijna onmogelijk. Waarbij ik voor kleren eigenlijk nooit wit gebruik maar Ivory van Valejjo als basis, dit geeft je nog de mogelijkheid in beide richtingen te werken (naar donker en licht).
Danny, de oogbol schilder ik altijd met ivory (vallejo) de iris is sky blue & Cantabric blue (scale color) de pupil is glossy black (vallejo) het lichtpuntje ivory.
Het Cantabric blue heb ik gebruikt als basis voor de iris daarna met sky blue dunne laagjes opgebracht
Peter, je hebt echt scherpe ogen hieronder een close-up van de ogen. het zwarte streepje is iets te dik.
Of ik het nog verander (waarschijnlijk wel) hangt een beetje van de kick af of ik het nog riskeer, het oog is 1,2 mm in realiteit.
indien er nog vragen zijn of voorstellen gewoon doen, ik ben te lui om step by steps te schrijven.
niet om vragen of voorstellen te beantwoorden.
Grtx Jan