Hoofdsponsor

1/48 B17-f flying fortress, sunny II (wip)

ERVARING
Expert
BOUWWIJZE
Oob met pe
BOUWBUDGET
200
BOUWSTATUS
Wip
COMMENTAREN
Nog niet

edwin1269

Well-known member
Registered
Eind vorig jaar zag ik op instagram een post voorbij komen voor een groepsfoto met heavy bombers. Aanvang 01-02-2025.

Helaas was ik toen dus al druk bezig met de lancaster. Ik ben toen gaan zoeken naar een model om mee te doen. Het moet een WW2 heavy bomber zijn. Aan welke kant deze vloog maalt niet uit.

Ik heb eerst gekeken naar Japanse kisten maar kon geen goede kit vinden. Toen kwam ik de eduard kit van de b17-f tegen en wel de bloody hundredth versie. Deze is al heel compleet met pe en resin parts.

1000012512.jpg

Na wat research ben ik voor de b17 gevallen en heb deze week de kit aangeschaft met nog een extra Big-ed setje, dus vel PE om in de kist te prutsen.

1000012504.jpg

Het wordt zeer waarschijnlijk.de sunny II versie maar dat kan nog veranderen mocht ik pp korte termijn een mooie decal set vinden.

De bloody hundredth is geen benaming om heel trotst op te zijn. de 100bombgroup kreeg deze naam omdat ze zeer veel verliezen leden boven Europa.

Vandaag alles bekeken, de bouwbeschrijvingen van de PE setjes verwerkt in de bb van de kit en op wat oude onderdelen de juiste kleuren getest. Olive drab is er in zeer veel varianten en kleuren....

1000012479.jpg

Morgen eens kijken of we een begin kunnen maken.

Grtz Ed

De goupbuild kun je volgen op instagram via
#acesheavybombersgb

Bijlagen

• 1000012512.jpg
    1000012512.jpg
    369,9 KB · Weergaven: 2
Ik zal ook aandachtig meevolgen want ben even terug ook met een B17 begonnen.
Hij is alleen een maatje groter :winking:

Grtz.

Luc:cool:

Terug
Bovenaan