Hoofdsponsor

B17 Flying Fortress 1/32

ERVARING
20 jaar
BOUWWIJZE
Zo veel mogelijk RUDD maar toch een klein beetje aftermarket.
BOUWBUDGET
Niet mee bezig
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
muggenzift maar raak
Waar kan je zo een model nog ergens een plaats geven ?

Wel,
Ik heb op mijn zolder een logeerkamer van 6 op 4 meter waar ook mijn modellen staan.
Volgende maand start ik met het bouwen van een nieuwe logeerkamer en dan wordt de eerste kamer enkel voor modelbouw.
Zal in de toekomst hier wat foto's plaatsen.

Grtz.

Luc :cool:

En terwijl het goed gaat doen we nog maar een update.

De volledige cockpit.

Duizend bommen en granaten. (zou kapitein Haddock zeggen)

Bomb bay.

Onderkant.

Radio operator zijn plaatsje.

En zo ziet het geheel er momenteel uit.

Wordt vervolgd.

Grtz.

Mooi, like it & love it !
Wel jammer dat je die uitwerppunten niet hebt weggewerkt aan het paneel van de radio operator. Ik weet het, eens gesloten zie je ze zeker niet meer maar nu je de foto's en sub onderdelen zo presenteert werkt het toch wat storend; zeker indien je ooit zou overwegen dit toestel ergens aan het grotere publiek te tonen en er een fotoboekje bij te leggen om het gedane werk aan het interieur te tonen.

Mooi werk. Zo snel kan ik niet bouwen ook al zou ik 24u per dag aan de hobbytafel zitten :)

Mooi, like it & love it !
Wel jammer dat je die uitwerppunten niet hebt weggewerkt aan het paneel van de radio operator.

Terechte opmerking Erwin, ik ga dat bijwerken want het plan is om het dak verwijderbaar te maken als dat lukt.
Er zal dus inkijk mogelijk zijn.

Mooi hoor, je gaat als een speer……
Bedankt Edwin,
Nu even wel, komende weken op vakantie dus het zal wat langzamer gaan.

Mooi werk. Zo snel kan ik niet bouwen ook al zou ik 24u per dag aan de hobbytafel zitten :)

Thanks Michel,
Met dit koude weer is er buiten niets te doen en ook werken is voor mij nu gedaan dus kan ik enkele uren per dag bouwen.

Mooi hoor , hoe heb je die houten vloer gemaakt?

Greetzzzz Modest

Bedankt Modest,
Een beetje afgekeken bij Danny, iets minder uitgebreid echter.
Eerst een laag 'light wood' gespoten en dan met 2 kleuren bruine olieverf de nerven getrokken.

Grtz.

Kleine opmerking, er is veel te doen over kleuren in de b17, ik heb inmiddels al heel veel gelezen en foto’s gezien (meeste zwart/wit). Ook zat er tussen de b17’s zelf al veel verschil. Maar de brandblussers aan boord waren niet rood, maar of kleurloos en later licht grijs.
IMG_0135.jpeg

Maar de brandblussers aan boord waren niet rood, maar of kleurloos en later licht grijs.

Ik heb nog eens op het bouwplan gekeken en blijkbaar had ik de kleuraanduiding door HK Models over het hoofd gezien:mad:
Zij geven 'messing' als kleur.
Ik ga dat nog aanpassen.

Bedankt voor de tip(y)

Grtz.

Luc:cool:

Terug
Bovenaan