Hoofdsponsor

1/48 B17F Memphis Belle [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter yves
  • Startdatum Startdatum
Doet me denken aan mijn Hawker Hurricane van Revell qua missing klinknagels etc :) succes ermee!

Nog wa foto's
attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

Ondertussen zijn de PE stukken aangekomen en kunnen we er aan beginnen...
Ik begin met de neus en zijn interieur als binnen kleur heb ik uiteindelijk olijfkleur gemengd met da fluogroen..
attachment.php
[/IMG]
Da pinnetje waar de zetel opkomt heb ik eraf gedaan en PE stukken gebruikt alsook de kogelkisten zijn geplooid,het geheel moet nog wel geplakt worden.
attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]
Zover zit ik nu...
Wel enorm gedetailleerd met de PE maar zalig...zo heb ik gezien dat Revell het tafeltje in de neus niet heeft voorzien(daar waar de navigator zat die de plaats aangaf waar ze vlogen )dus deze moet ik uit plastic snijden en bijpassen en plakken.
Grtz Yves,

Bij jouw PE-kit zitten dus ook de installaties waar de patronen door schuiven richting .50? Ik heb Eduard's Monogram-B25-set en dat zat er niet bij. Geluksvogel.

:)Eigenlijk had ik deB17Gbesteld en moest deB17F hebben dus kreeg ik de monogram van de flying fortress,
Maar mits wat aanpassingen heb ik dus vrij veel mogelijkheden!
Moet wel altijd gaan kijken hoe de Memphis Belle eruit ziet!
Grtz yves

Ze spreken op het bouwverslag over het gebruik van plastic buisjes van 0,2 tot0,5mm?
Weet iemand waar ik die kan vinden? Bij Eduard hebben ze da nie ?
Grtz yves,

moeten het buisjes zijn of gewoon ronde staafjes ? want zulke kleine buisjes weet ik niet als je die zal vinden.
indien gewone ronde staafjes kan je van die stryreen ronde strips van evergreen gebruiken of stukjes messing of koperdraad

Ronde staafjes denk ik want er moet niks doorgaan,maar heb ook nodig om een soort van obussen te maken om in de cockpit te hangen doorsnee3,2 l 7mm,sorry maar vind niet direkt een benaming voor deze vorm of voor wat het dient ;-) !
Grtz yves

Bedankt voor het compliment Danny! Trouwens iedereen al bedankt van de reacties.....!
Hij zal zeker dit jaar niet afgeraken maar dat boeit mij niet,ik denk al veel meer na voor ik iets definitief plak en kan gerust iets laten liggen tot ik voldoende info heb vergaart,de Belle is groot genoeg om afwisseling in het werk te brengen!
Hou jullie op de hoogte!!!
Grtz yves,

Om te bepalen wat voor diameter ik gebruik, kijk ik altijd naar referentiefoto's. Als het niet gaat met mijn set plastic Evergreenstaafjes, dan wordt het achtereenvolgens van die dikke verzinkte metaaldraad (handiger voor rubberbuizen), rechtgeplooide nietjes (handig voor rechte dunne staafjes, je hebt er met ronde of vierkante doorsnede), knutsel-metaaldraad en als het nog fijner moet, om bijvoorbeeld dunne stroomdraden na te maken, koperdraad uit een elektromagneet.

Ik snap wat je wil zeggen Steven maar wat met doorsnee 5,2mm?
Grtz yves,

Dat moet ongeveer gietraamdikte zijn.

Edit: bij nader inzien is dat maar 3 mm. Voor 5mm zijn er Evergreen buizen, of als je dat niet hebt, drinkrietjes (net nagemeten, is 5,2mm).

Laatst bewerkt:
Ok Steven bedankt voor de tips!! Ga binnenkort nog wa foto's posten van de vooruitgang...!
Grtz yves

Mooie vooruitgang Yves!

Is streched sprue dan een optie? Dat kun je zo dun maken als je zelf wil.

Sorry Lex maar ben nog een leek in deze hobby weet niet echt wat je wil zeggen met die streched sprue?:O
Grtz Yves,

Kleine update van de stand van zaken,gaat niet spectaculair vooruit maar mijn zenuwgrens is dan ook al meerdere malen getest...;-)
Zo zou die extra tafel moeten komen (gedryfit)

attachment.jpg

Kwam dan ook een stoeltje tejort en heb er één gemaakt van styrogeen,
attachment.jpg

Nog wat electronica voor de voorste cockpit,
attachment.jpg

Al wa bijgewerkt...
attachment.jpg

Grtz yves,

Terug
Bovenaan