Hoofdsponsor

1/35 bang wezeltje "OZELOT" (Revell) [WIP]

Zo,
na een wel erg lange pauze in deze bouw nog eens tijd gevonden om wat verder te werken. De mensen die me persoonlijk kennen weten wel waarom...
ondertussen heeft het hele model een laagje Sols plus gekregen als basis voor de decals. Het was voor mezelf de eerste keer dat ik ermee gewerkt heb maar op zich bevalt het me wel, geen verdunning nodig en snel te spuiten met de AB, en niet onbelangrijk, kost in verhouding niks ten opzichte van de standaard glans vernis. Wel nog afwachten natuurlijk of er op termijn geen verkleuringen gaan komen.
vervolgens de decals erop gezet met de klassieke set en sol. De achterste nummerplaat bleek wel wat aan de grote kant te zijn dus die diende een beetje smaller gemaakt te worden om te passen.

onder het motto: pictures, or it did not happen;

decals geplaatst na een laagje Sols:

attachment.jpg

attachment.jpg

deze bovenop kreeg ondanks de set en sol toch nog wat zilvering, hoop dat die na de tweede laag sols wat wegtrekt maar daar vrees ik voor.

attachment.jpg

en dan maar wat handwerk schilderen: de opmerkzame mensen merken op dat de spiegel normaal ergens anders hoor te hangen maar dat is het risico met kinderen in de buurt natuurlijk ;) : attachment.jpg

hopelijk volgt de volgende update wat vlotter.

Laatst bewerkt:
Ah, ik dacht dat deze al af zou zijn. Het einde lijkt me nu wel in zicht. Als de silvering toch volhardt, kan je er een klein gaatje in steken en langs daar wat p+ laten binnenlopen, dat helpt soms.

Merci voor die tip Steven. Normaal vlot zo'n bouw wel vlotter maar zal je wel eens op een beurs uitleggen hoe het allemaal komt. En snel klaar zit er ook nog niet echt in, nog veel schilderwerk en washes / filters. Zou me verbazen als t dit jaar nog klaar geraakt. En dat is dan nog maar deel 1 van 3 uit de kit. maar het was wel weer de kans om alle technieken weer onder de knie te krijgen. Wedstrijden zal deze nog niet winnen maar er zit progressie in alvast en dat is hetgeen dat telt.

Dat komt goed maar zeker niet overhaasten, beetje bij beetje en uiteindelijk zal er nog iets moois uit te voorschijn komen.

Mijn Ozelot heeft ook geen medaille gewonnen maar een handelaar op BSMC 2013 vond hem wel de moeite om er de bouwdoos voor een van mijn volgende projectjes voor cadeau te doen. Dus: niet deelgenomen is niet gewonnen...

deze heeft een tijdje in de koelkast gestaan, had er om de een of andere reden even geen zin meer in om aan verder te werken.
onder het motto "korte pijn" dan maar eens de moed gevonden om m af te werken en dat heb ik me al vlotjes beklaagd ook ondertussen dus hij vliegt terug de koelkast in tot ik de moed vind om het hele onderstel terug onder handen te pakken, dit is momenteel verre van mooi afgewerkt en hangt schots een scheef in mekaar.

Tot en met het weatheren ging alles redelijk goed en zag het er nog wel aanvaardbaar uit. Maar toen moesten de baanwielen nog geplaatst en de rupsen erop gezet. makkie zou je denken...
de ophanging is echter zo fragiel dat elk wiel zowat terug afbrak alsook de baanwielarmen die zich in alle bochten begonnen zetten behalve de juiste.
begin je jezelf op te jagen en dan kan je beter beslissen om het ding weg te zetten.... niet dus.
dus na wat gevloek, m'n vingers aan elkaar te lijmen, de spiegel, mitrailleur en een D-ring afgebroken te hebben het ding op z'n ondergrondje gezet. (dat nog wat kleur moet krijgen onder andere)
Voorlopig beschouw ik deze dus als semi-klaar of mijn "eleanor".
prijzen gaan we er niet mee winnen en een plekje in de vitrinekast zit er in mijn ogen niet in.

nog enkele foto's om bij te huiveren.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

better luck next time zullen we maar zeggen...

Het is dan misschien niet wat je voor ogen had, maar je hebt een (afgewerkt) model als leerschool gehad ......
Volgende model met nieuwe goede moed aanvatten ;)

Probeer het stof wat van de lanceerinrichting te halen, voor de rest zie ik geen redenen tot klagen want een schoonheid wordt dit model nooit. De wielen zouden wel een laagje rubber gehad moeten hebben. Zet het model even opzij en werk nu aan het ondergrondje, dat presenteert beter dan bordkarton.

Ja dat hebben we allemaal weleens dat een model niet wil worden wat we in gedachte hadden maar de volgende weer beter :)

Het is wel zo dat de stoflaag op de foto veel feller lijkt dan in realiteit dus op de lanceerinrichting is dit echt wel subtieler dan het nu lijkt. De wielen hebben trouwens een laagje rubber gekregen maar ook dit valt niet fel op en lijkt afgezwakt op de foto. Neemt niet weg dat er toch nog veel ruimte voor verbetering is.

De ondergrond is echter geen karton maar kurk en dat krijgt nog een kleurtje als een klinker straat eenmaal de voegen zijn opgevuld. Een ideetje dat ik van swaken heb geleend maar daar is nog een beetje werk aan en zal nog wat mee geëxperimenteerd worden.

Hey,

Baenske, dat ziet er zo slecht nog niet uit, tuurlijk, foto's maken of kraken het model, te zien is dat de flits te fel is geweest zodat alle details eigenlijk overduidelijk in beeld komen. Meestal neem ik geen flits om binnen te trekken, zeker dat ik voorzien ben in extra belichting.
Nu, niet getreuzeld, zoals al beschreven, concentreer je eerst op de ondergrond om deze af te werken, het zal al misschien meer voldoening geven nadien. Ik vind hem geslaagd.
Mocht je vragen hebben over de straatstenen, stel ze maar.

Wel dat doe ik ook NOOIT opgeven leg het opzij of maak iets waar het in thuishoort b.v. een oude schuur waar de bange wezel in verstopt stond en dan komt dat stof zeker van pas
Marc

Terug
Bovenaan