Hoofdsponsor

1/24 Bouw van Revell Ford GT40 Le Mans 1968

Schaal 1/24 - 1/25
ERVARING
Behoorlijk met bouwen, met airbrushen een new-bee
BOUWWIJZE
als basis de doos maar details van werkelijke auto
BOUWBUDGET
meeste materialen heb ik al en veel items maak ik zelf bijv. schuurpads
BOUWSTATUS
halverwege?
COMMENTAREN
ideeën en tips zijn welkom!
Phoe, na 24 uur racen wordt zo'n auto best wel vuil...

Bijlagen

• 20240601_111134.jpg
    20240601_111134.jpg
    297,5 KB · Weergaven: 15
  • 20240601_111241.jpg
    20240601_111241.jpg
    123,8 KB · Weergaven: 15
  • 20240601_111317.jpg
    20240601_111317.jpg
    138,1 KB · Weergaven: 15
Normaal gezien is set softener denk ik

set zorgt ervoor dat je decal flexibeler word, sol trek deze overal rond en strak maar doet in principe de 2 tegelijk, set en sol zijn een setje maar sol is belangrijkste!

Indien je sol op die koplampen decals had gedaan hadden die zicht volledig rond de koplamp geplooid en zich strak getrokken.

Softener en sol zijn dus zeker niet hetzelfde!

Indien je sol op die koplampen decals had gedaan hadden die zicht volledig rond de koplamp geplooid en zich strak getrokken.
Probleem was dat de koplampen voorzien waren van kleine 'puntjes' die de schroeven voor moeten stellen. Ca. 2 tienden hoog en die drukken de decal omhoog. Achter beter weg kunnen snijden/schuren; in de decal zie je ze toch niet meer.

Ik vind het mooi geslaagd. Hoe heb je de vervuiling aangebracht?
Met de airbrush; luchtdruk flink verhoogd (naar ca. 4 bar), verf verdund (50%) en airbrush pistool op afstand waardoor de verfdruppeltjes zich wat meer binden en grotere druppels vormen die kan in de rijrichting op het model terechtkomen. Vraagt wat trial-and-error op oefenmateriaal

Probleem was dat de koplampen voorzien waren van kleine 'puntjes' die de schroeven voor moeten stellen. Ca. 2 tienden hoog en die drukken de decal omhoog. Achter beter weg kunnen snijden/schuren; in de decal zie je ze toch niet meer.
Maar als je sol zou gebruiken, dan spelen die schroeven geen enkele rol want zoals ik al aangaf, dit is waar sol voor dient.

Maar je hebt het opgelost dat is het voornaamste, knap eindresultaat.

Terug
Bovenaan