B
Blue Bird
Guest
Yep, de lamp doen branden is één zaak, maar ze gecontroleerd laten branden is nog iets anders. Later meer daarover, maar eerst gaan we ons enkele weken onderdompelen in de wereld van de fijnmechaniek.
De hekrotor ligt bij Cobra's niet in het verlengde van de tailboom, maar hoger. Dit doet men om de as van de hekrotor even hoog te krijgen als de hoofdrotor. Door de hoofdrotoschijf- en de hekrotoras in één vlak te brengen zal de heli minder schuin hangen. Heli's met een links draaiende rotor hellen naar links, rechtsdraaiende naar rechts. Je moet er eens op letten als je nog eens een heli ziet landen. Eén van de skies (of wielen) zal net iets eerder dan de andere de grond aantikken.
Genoeg explicatie, tijd om iets samen te knutselen dat de aandrijving en de aansturing naar hogere sferen brengt... de 40° angle gearbox.



Na uitgebreide live- en internetcommunicatie met andere knutselaars blijkt idd. dat deze 'boite' uiterst moeilijk te adjusteren is.
Ik ben dus niet de eerste die met dit probleem wordt geconfronteerd, wat nog geen oplossing is, maar wel een geruststelling.
Vario heeft ondertussen een upgrade set met metalen tandwielen op de markt gebracht... kostprijs 67 euro + verzendingskosten!
Vaneigenst heb ik een boze mail naar Vario geschreven met de bedenking dat iedereen kan rijk worden door brol op de markt te brengen en vervolgens de klant te laten betalen voor een upgrade! Ik kreeg het stomme antwoord dat de upgrade er gekomen is op vraag van de klanten, maar dat ze zelf niet achter de upgrade staan...
Volgende maand breng ik mijn jaarlijks bezoek aan Vario in Duitsland. Er zal over dit en andere issues een aardig woordje gepalaverd worden met de CEO...
Soit, ik ga er de bouw niet voor stilleggen. 1 week later en dik 100 euro armer...


Opnieuw één week later...




Van RC-helimodelbouw krijg je een olifantenvel.
Volgende week staat de aansturing van de hekrotor op het programma... ik kijk er al naar uit...
Heligroeten,
Nick
De hekrotor ligt bij Cobra's niet in het verlengde van de tailboom, maar hoger. Dit doet men om de as van de hekrotor even hoog te krijgen als de hoofdrotor. Door de hoofdrotoschijf- en de hekrotoras in één vlak te brengen zal de heli minder schuin hangen. Heli's met een links draaiende rotor hellen naar links, rechtsdraaiende naar rechts. Je moet er eens op letten als je nog eens een heli ziet landen. Eén van de skies (of wielen) zal net iets eerder dan de andere de grond aantikken.
Genoeg explicatie, tijd om iets samen te knutselen dat de aandrijving en de aansturing naar hogere sferen brengt... de 40° angle gearbox.



Na uitgebreide live- en internetcommunicatie met andere knutselaars blijkt idd. dat deze 'boite' uiterst moeilijk te adjusteren is.
Ik ben dus niet de eerste die met dit probleem wordt geconfronteerd, wat nog geen oplossing is, maar wel een geruststelling.
Vario heeft ondertussen een upgrade set met metalen tandwielen op de markt gebracht... kostprijs 67 euro + verzendingskosten!
Vaneigenst heb ik een boze mail naar Vario geschreven met de bedenking dat iedereen kan rijk worden door brol op de markt te brengen en vervolgens de klant te laten betalen voor een upgrade! Ik kreeg het stomme antwoord dat de upgrade er gekomen is op vraag van de klanten, maar dat ze zelf niet achter de upgrade staan...
Volgende maand breng ik mijn jaarlijks bezoek aan Vario in Duitsland. Er zal over dit en andere issues een aardig woordje gepalaverd worden met de CEO...
Soit, ik ga er de bouw niet voor stilleggen. 1 week later en dik 100 euro armer...


Opnieuw één week later...




Van RC-helimodelbouw krijg je een olifantenvel.
Volgende week staat de aansturing van de hekrotor op het programma... ik kijk er al naar uit...
Heligroeten,
Nick