na bijna1 maand geduldig wachten hier de volgende update.
het is niet dat we stilgezeten hebben al zorgen de lente karweien in de tuin wel voor enige vertraging.
de eerste foto hadden jullie nog te goed , het resultaat van het overgedane spuitwerk.
daarna hebben we allerlei methoden aan het uitproberen geweest om de witte belettering op de romp te krijgen.
schilderen is me niet gelukt op een proefstukje dus hebben we dat zeker niet uitgeprobeerd op de pas opnieuw gespoten romp.
Via het www had ik wit decal papier voor een deskjet printer besteld. de gedachten was een lijntje rond de witte letters gelijk aan de kleur waar het moest opkomen , daarna uitsnijden en aanbrengen.
vel 1 was al meteen verknoeid want er bleef geen inkt opzitten, dus opnieuw op het werk met de laser printer maar dan klopten de kleuren weer niet meer van de achtergrond , vel 2 naar de haaien. en meteen een punt achter dit experiment.
Ergens had ik nog enkel vellen sticker papier liggen, dus daar dan maar mee gaan uitproberen. persoonlijk vind ik dit best geslaagd , vanop enkele cm afstand zie je natuurlijk wel dat het er op ligt maar vanaf enkel m moet je al arendsogen hebben .
vermits het een RC model is dat bijna toch nooit vanop enkele cm afstand word bekeken heb ik alles op deze laatste methode gemaakt.
alles uitgeprint met de achtergrondkleur en alles uitgesneden met een klein randje kleur ( enkel door het eerste laagje gesneden)
daarna een plakbandje erover , gepositioneerd, achterste laag weggenomen en de tekst gekleeft.
plakbandje opnieuw verwijderd en de tekst nog eens goed aangedrukt.
en dan verder tot alles er op zat
voila, nu de randjes hier en daar nog bijwerken en opnieuw een laagje vernis over de romp.
ben ondertussen ook al begonnen om een transport en opberg kist te maken , hiervan later nog enkele fotokes
vgr
Marc