Dank je wel Marc, ook voor de ondersteuning in het algemeen. Dat geldt voor iedereen die een of meerdere deelnemers van deze lastige maar leuke groepsbouw aanmoedigt. Het gaat afkomen, daar heb ik geen twijfel over.
23. Kijk eens aan, de verloopstekker is gearriveerd. Nu kan ik dus airbrushen
24. De wielen en mechaniek krijgt een wash streaking grime. Lekker makkelijk
25. Daarna krijgen de wielen op bepaalde punten (conform referentiefoto's) nog wat pigmenten: donker roest (best wat), medium roest (een paar specifieke plekken). Dan is het de beurt aan de tracks, die een track wash krijgen (lekker makkelijk #2).
26. Ik stippel vrolijk wat dotjes olieverf in drie verschillende kleuren (502 Abteilung 50 Olive Green, 145 Sunny Flesh Tone en 070 Dark Rust) op de pantser. De onderkant (achter de tracks) krijgt wat meer donker. Vervolgens borstel ik alles uit en werk ik de olieverf 'in het model', zoals dat zo mooi heet.
27. Dit is het tussenresultaat. Niet heel grof verweerd en zeker niet opvallend qua toning, maar het zit erin en het hoeft op deze schaal ook niet zo overdreven.
28. De tracks worden gemonteerd. Ik gebruik het laatste zonlicht om nog een foto te maken. Hier is enigszins te zien hoe weinig verschil er eigenlijk zit tussen de groene kleur van het geschut enerzijds en de pantser anderzijds. In werkelijkheid is het wel iets duidelijker te zien dan hoe ik het op de foto zie trouwens.
Totaal: 9:50u.