Hoofdsponsor

Anders / onbekend Britisch Bulldog "wanneer een bijnaam vorm aanneemt" [wip]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
de kop had ik nog liggen, het idee ingefluisterd na een nieuwjaarsreceptie "drank?".

Is nog serieus wat werk aan maar om jullie een idee te geven al een paar foto's.
En tussen alle andere dingen door best grappig om te doen, nu hopen dat ze het idee niet pikken.
Op een paar beurzen zou ik mee aan de wedstrijd deelnemen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Commentaar zoals altijd, meer dan welkom.

grtx Jan

haha geweldig :D
doet me denken aan de photoshop opdrachtjes in de avondles

het idee is gewoon subliem.En de figuur prachtig geboetseerd.

Misschien nog een nek rimpel meer....?????
De achter hand is perfect, voorpoten misschien nog iets te zwaar.

een gedachten kronkel van mij, maar ik kan er helemaal naast zitten.
kan je een foto posten zonder helm?
een hond met helm is niet echt een gezicht , zou je de helm laten moet er volgens mij nog iets bij, zijn poot op een (oorlogs) buit rustend bij voorbeeld.
Je neemt mijn gedachten voor wat je er mee wil.

Zeker afwerken, het is gewoon een prachtig idee
vgrMarc

Prachtig maar heb een soort déjà-vu gevoel.
Dacht dat er in WO2 een propagandaposter gemaakt was waarop de kop van Churchill op een bulldog gemonteerd was.
Ga ik toch eens opzoeken.

Het idee is heel goed maar er is nog teveel nek, zorg dat hij met zijn oren op de plek komt waar de hond zijn oren heeft en verander dan de oren naar hondenoren.

Het zou mij verwonderen moest er geen karikatuur of poster bestaan, persoonlijk ben ik het nog niet tegen gekomen.
Indien iemand zo iets heeft graag, referentie materiaal is altijd welkom.

Grtx Jan

Heb het vlugger gevonden dan ik dacht:
Bron boek: 't Scherp van de Pen, de Tweede Wereldoorlog getekend.
Grappen en grollen, spot en hoon, humor en propaganda uit de jaren 1939-'45. Bijeengebracht door Johan van der Steen.
Uitgeverij: Van Holkema & Warendorf - Bussum
ISBN 90 26945450

Ik kan ze scannen maar weet niet of ik de scans hier kan/mag plaatsen.
Zal daarom proberen een foto van elk van de afbeeldingen te nemen en deze hier te plaatsen.

Indien de modo's denken problemen hierdoor te krijgen kan mijn reactie desnoods gewist worden.

Hier zijn ze:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hoop dat deze kunnen helpen.

Persoonlijk denk ik dat deze posters onder publiek domein vallen gezien het feit dat ze dateren uit WO2 en dat ze gedrukt werden om openbaar uitgehangen te worden.

Prachtig idee :D
Deze moet je zeker uitwerken, dit is wel origineel als model.
Misschien de aangehaalde puntjes hierboven indachtig zijn?n(hoofd iets lager, voorpoot iets dunner,...)
Hoewel ik de helm zou laten, geeft toch dat iets meer verwijzing naar WO II.
Deze wil ik zeker volgen ;)

Een pracht van een ideetje laat je hier zien deze moet je zeker uitwerken geloof me succes verzekerd op elke beurs...

Prachtig hoor.
Ik heb zelf een Bulldog gehad en het lichaam is prima alleen de nek is inderdaad iets te lang maar dit moet kunnen in dit geval en vind het ook niet storend overkomen.

Bedank voor de positieve reacties.
Ik heb nog een beetje verder gekneed en geprobeerd enkele dingen aan te passen, de foto's geven niet altijd de juiste proporties weer.
Nog verder prutsen heeft geen zin, het enige waar ik nog niet uit ben is of ik de helm of hoed ga gebruiken.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

De vlag is een probeersel, ben ik nog niet gans uit.

Grtx Jan

Ik vlag zelf wel een goede toevoeging Jan en de hoed vind ik ook een stuk beter dan de helm, maar dat is meer mijn smaak

Het merendeel is voor de optie met helm.

Ik heb een poging gedaan Winston met een normale huidskleur te schilderen en ben tot te overtuigen gekomen dat het te gemaakt overkomt.
Of ik nu een zachte overgang maak of een sterk afgetekende, het ziet er gewoon niet uit.

Ik heb dus beslist van gewoon een Buldog te schilderen met de gezichts-trekken van Winston, hij is zeker nog niet af maar ik denk dat men ongeveer kan herkennen in welke richting ik wil.
Het idee van Steven met de honds oren vind ik wel iets hebben, misschien toch nog bij modelleren.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Commentaren mogen.

Grtx Jan

Terug
Bovenaan