Hoofdsponsor

1/35 Bronco Flakvierling 38 [wip]

Het grijs zit er op, getuige de foto's die gisteren reeds te zien waren.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu zit ook het gunmetal op de lopen en op de magazijnen. Ik heb ook een volledig sprue uit de Protze-kit meegenomen, met allerhande schiettuig, al was dit niet zwart geprimed.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De loopjes in de vervangdoos zijn afgeplakt maar er moeten nog handvaten op geschilderd worden, dus ik kan ze nog niet uitpakken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze jongen gaat het verkeer in goede banen leiden, hij komt uit een motorrijderssetje van Tamiya en zal met een PE ketting verfraaid worden.

Amaai mijne frak wat is dat allemaal voor een gefrutsel uit , het is niet mijn ding maar toch volg ik met interesse uw bouw omdat ik graag die vorderingen zie ener ook altijd wat van kan opsteken
Knap werk Steven
Marc

Heel knap allemaal. Komt die flak ook op uw diorama te staan tesamen met de Protze en de schijnwerper?

Ik kijk er naar uit om dit alles als één geheel op uw dio te zien.

Jm

Dankuwel, in het topic bij diorama's kan je de positie van de onderdelen bekijken. De Flak komt hier:

attachment.jpg

attachment.jpg

Het mannetje moet wat bijgesneden worden om hem dioramawaardig te maken.

attachment.jpg

attachment.jpg

De lopen hebben metallic handvaten gekregen en ook een paar andere kleurtjes zoals German Grey en bruinachtig metaal aan de kulassen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier zitten ze op hun definitieve plek.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En hier zie je een dryfit van het splintershield. Dit wordt een verweerfestijn met al die boutjes.

Sorry dat ik vloek maar *********** net alsof je een echte aan het bouwen bent in full metal.

Full Metal Jacket 8) :D

Net even sterk (zelfs meer nog) als de KFZ 83!

Thierry

Dank voor de complimenten. Nog enkele toevoegingen, waaronder echt werkende articulatie voor het eleveren van lopen en vizier. Hiervoor is een klein scharniertje ingebouwd in het richtsysteem en zijn er ook twee speldekoppen in de verbindingsarm geboord.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Na de test met de klok in het dioramatopic kon de figuur nu op de Flak vastgezet worden. Alleen had hij de verkeerde houding. Zijn billen waren toegeknepen en hij had zijn benen te ver uitgestrekt. Er moesten enkele Nazitechnieken uitgeprobeerd worden.

attachment.jpg

Arsch-zerbrennung oben das heisse Feuer, Beinen mit Gewalt aus einander ziehen!

attachment.jpg

Knie-durchsmeltung von untern ab und genau zerwringen bis am bitterem Enden.

Nu paste het mannetje gedwee op zijn zitje en met wat plamuren en bijschilderen zie je niet veel meer van de gepleegde praktijken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu wordt alles met pinnen op de dioramaplaat vastgezet.

attachment.jpg

Deze ziet er er goed uit Steven, persoonlijk vind ik het figuurtje van een niet zo'n mooie kwaliteit van welk merk is deze ???

Dit is een van de vijf figuren van bij Tamiya's Flak 3,7cm en toch van behoorlijke kwaliteit naar mijn oordeel.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het is de vierde kop van links met de blauwe ogen.

Ok bedankt dan zal ik me vergist hebben misschien geeft de foto dit gevoel, we blijven zeer geïnteresseerd volgen...

Danny, hier nog een paar foto's die de volledige flakcrew tonen, de vijf figuren hebben alle dezelfde tenue. De Flak is nu getest en roteert in een uur keurig 360 graden. Al de rest is nog dryfit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zier goed uit hoop deze ooit een op een beurs live te kunnen bewonderen, pas dan kan men voorstellen hoe intensief aan dit project is gewerkt...

Opstelling ziet er goed uit Steven.
Zou alleen die twee verkenners die de lucht afspeuren niet exact dezelfde kant doen uitkijken, één wat meer draaien zou volgens mij iets méér geven aan je opstelling..??

Wo sind die jabo's?

Terug
Bovenaan