Hoofdsponsor

1/12 Bugatti type 35B

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*
Mannen bedankt voor de reacties en we knoeien lekker voort als we niet verder kunnen aan de BSA.

De motor is op wat kleine dingen na gereed, de kleine dingen zijn wat kleuren terug halen die nu een beetje weg gedrukt zijn en de roestige plaat krijg nog wat aluminium chipping terug. Waarschijnlijk was deze plaat gewoon aluminium gespoten afgaande op enkelen foto`s. Er zit nog een enkel onderdeel los

20240614_150042.jpg

20240614_150104.jpg

20240614_150118.jpg

Bedankt voor de reacties mannen.

@Guy nee deze zaten in de kit en waren goed bruikbaar.

Mannen alsnog bedankt voor de reacties.

We zijn weer een stukje verder met de Bugatti het is een beetje de tijd verdelen tussen de BSA en deze rakker. :mrgreen:

Het meeste werk is in het dashboard geslopen, alle rivetten zijn vervangen door eigen exemplaren, meeste plastic slangen van Italeri heb ik vervangen door siliconen slang omdat deze beter de gewenste vorm kan aannemen inplaats van een geknikt buisje van Italeri.
Koperen leidingen van de motor zijn gemaakt met messing staaf ook en zekeringbox aangebracht. Aan de bank heb ik de hoeken van de rugleuning aferond zodat het op twee zetels lijkt inplaats van een. Ook structuur op de zetels aangebracht.

20240704_154358.jpg

20240704_154413.jpg

20240704_154436.jpg

20240704_154534.jpg

20240704_154547.jpg

Dat ziet er knap uit, mooie aanpassingen en lekkere voortvarende werkzaamheden.

De chassisbalken ga je nog blauw maken toch?

Puntje van aandacht zou kunnen zijn de radiateurdop, die is normaal gesproken denk ik gekarteld; geen probleem dat dat hier niet is, gezien de schaal; maar ik zou wel proberen de duidelijke scheiding in twee helften te verbergen. Dan ook best even de buitenste lijn van het 'vizier' met een mesje wegschrapen.

Dat ziet er knap uit, mooie aanpassingen en lekkere voortvarende werkzaamheden.

De chassisbalken ga je nog blauw maken toch?

Puntje van aandacht zou kunnen zijn de radiateurdop, die is normaal gesproken denk ik gekarteld; geen probleem dat dat hier niet is, gezien de schaal; maar ik zou wel proberen de duidelijke scheiding in twee helften te verbergen. Dan ook best even de buitenste lijn van het 'vizier' met een mesje wegschrapen.

Bedankt voor de reactie Roy.

Aan de balken is alles een grijse kleurtint met uitzondering van het laatste stul wat blauw behoort te zijn zoals op mijn model.
Ja die dop ik zag het op de foto`s dat er nog een naadje liep over de dop en het vizier. Er zit een decal in de kit die de bewerkte rand van de dop moet weergeven maar zit nog te twijfelen om het te gebruiken.

Ah ik dacht dat die balk blauw hoorde te zijn, maar ben misschien teveel beïnvloed door de Delage.

Decal lijkt me bewerkelijk... maar misschien doenbaar. Is denk ik erg moeilijk om het effect op andere wijze voor elkaar te krijgen. Ben benieuwd waar je op uitkomt.

't is omdat het model op een tafel staat dat ik weet dat het effectief een model is,
Zeer realistisch gebouwd en geschilderd

• Leuk
Waarderingen: Ron
Heel proper werk.
De stoel is misschien iets te versleten in vergelijk met de rest van de propere wagen ?

• Leuk
Waarderingen: Ron
@Erwin denk dat het wel meeval Erwin als de stoelen een lik verf hebben gekregen en de buitenkant heeft dadelijk toch ook wel de nodige jaartjes slijtage achter de rug :-)

Terug
Bovenaan