Hoofdsponsor

1/12 Bugatti type 35B

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*
Mooi werk opnieuw Ron maar het toch enkele bedenkingen betreffende de verwering, foto 1.
In de opening rechts onder van het stuur zie ik enkele bouten van het dashboard die, naar mijn mening, wat te veel bruine wash hebben aan de bovenkant van de bout. In vergelijking met de bovenste bouten lijkt mij dit niet "normaal", eerder overdreven.

Met betrekking tot het stuur zelf vraag ik mij ook af of dit niet wat te veel beschadigd/versleten is aan de spaken in vergelijking met het ronde middendeel.

Is enkel mijn denken hoor, ik doe het je niet na.

Met betrekking tot het stuur zelf vraag ik mij ook af of dit niet wat te veel beschadigd/versleten is aan de spaken in vergelijking met het ronde middendeel.

Is enkel mijn denken hoor, ik doe het je niet na.

Dancooper en Erwin bedankt voor de reacties.

Wat dashbord betref dar zal ik morgen even naar kijken of daar nog wat aan te doen is.
Wat het stuur betref daar heb je gelijk in ik was er ook niet echt tevreden over maar was benieuwd naar de reacties. Gelukkig zit hij nog los dus had er al rekening mee gehouden dat hij er weer af moest :-) Het middenstuk is wat zacht van detail dus deze gaat gelijk even aangepast worden met een mooi nieuw plastic cirkeltje.

Ik ga mee in jullie verhaal wat het stuur en de bouten betreft.
Maar wat een mooi werk weer.
Ben er weg van en als die mooie blauwe body erop komt gaan we wat zien.:cool:(y)(y)(y)

• Leuk
Waarderingen: Ron
Bugatti ziet er afgeleefd uit, wat perfect kan natuurlijk. Ik sluit me aan bij de opmerkingen over de pinwash op de bouten en het sleet aan het stuur. Normaal is dit soort werkstukken mooi glanzend afgewerkt en gepolijst. De staat van de binnenkant van het voertuig zal moeten worden doorgetrokken naar de buitenkant van het voertuig. Benieuwd hoe je dit gaat doen. Succes met het vervolg.

• Leuk
Bedankt voor de reacties (y)

Het stuurwiel lig op de werkbank om aangepast te worden en wat softere verwering. De buiten word uiteraard ook aangepakt en zit van alles in kop hoe i zal doen dus hoop dat het goed uitpakt :-)

Vandaag de panelen geplaatst en op de cabine na was alles vlotjes verlopen. Wel vreemd van de canbine want met diversen dryfits paste hij prima.
Er zijn 120 kleine onderdelen toegevoegd waar straks een dunne kabel door heen kot te lopen. Ook de zware wheathering aan het dashbord is bijgewerkt.

20241001_165534.jpg

20241001_165439.jpg

20241001_165420.jpg

Toch wel beter zo.
Ik wist dat het geweldig ging zijn met de body erop en toch valt mijn mond nog open.
Die kleuren zijn gewoon geslaagd.

• Leuk
Denk niet dat dit de uiteindelijke bodykleur is Pascal. Toch Ron?

Die bus aan de linker achterwielnaaf heeft een kleur die er een stuk dichter bij zit.

Edit: hoewel ik via Google ook een babyblue exemplaar tegenkom. Speciaal, nooit gezien. Dan wordt inderdaad de vraag wat het wordt.

• Leuk
Jawel dit is de kleur opgebleekt door de jaren van het zonnetje te hebben genoten en komt nog aardig wat werk om de hoek kijken voordat hij gereed is :-)

Het paneel ziet er inderdaad beter uit Ron.
120 onderdelen, da’s alweer de moeite.

• Leuk
Terug
Bovenaan