Hey allemaal,
Na nogmaals het filmpje gezien te hebben over hoe foto's te uploaden naar de server en mooi te plaatsen in een verslag ga ik nogmaals een poging doen om mijn verslag te maken...
wish me luck...
Allereerst Captain Bananaa voorstellen. Zoals de naam al verhult is dit figuurtje een combinatie van 2 helden van het witte doek, nl Captain America en een Minion...
Captain America zag het levenslicht in 1941 in een Amerikaanse stripreeks uitgegeven door Timely Comics, later is dit Marvel Comics geworden... Captain America was een pattriotische superheld ten tijde van Wereld Oorlog 2, en vocht in die eerste strips regelmatig tegen Nazi's, Japanners en andere vijanden van Amerika en de geallieerden.
Door de jaren heeft Captain America verschillende stripreeksen gekend. Ook verscheen er al in 1944 een eerste film over dit personage.
Sinds 2011 beleefd Captain America een enorme boost door de alom bekende superhelden films van Marvel Studios en is tegenwoordig populairder dan ooit. Ook de laatste nieuwe en 6de film, Captain America : Civil War, die eind april in de zalen komt, belooft weer een spektakel en een blockbuster van formaat te worden.
De Minions zijn voor het eerst te zien eind 2010 in de animatiefilm Despicable Me (Verschrikkelijke Ikke). De Minions zijn een klein legertje handlangers van een meesterschurk, en zorgen in deze film dikwijls voor de komische noot... Het zijn kleine grappige, gele wezentjes, sommigen met 1 oog, en allemaal hebben ze een soort duikbril op en een blauwe overall. Ze brabbelen tegen elkaar in en onverstaanbaar taaltje een zijn allemaal verzot op bananen... Ondanks dat ze elkaar constant de duvel aandoen zijn ze ook zorgzaam voor elkaar en gaan ze door het vuur voor hun baas. Door het succes van deze film kon een vervolg, Dispicable Me 2 niet uitblijven. Ook kregen De Minions in 2015 hun eigen film (een prequel op de 2 Despicable Me films) en hier wordt het verhaal vertelt hoe ze al sinds de oertijd op zoek zijn naar een baas, die ze ten alle tijden willen dienen... Kortom, deze 3 films zijn zeker een aanrader voor het hele gezin...
Dat was in het kort een beetje de achtergrond van mijn figuurtje, op naar de werken dan maar...
Op de verpakking (eerste foto in dit topic) staat er niet meer informatie, dan dat er te zien is, geen schaal. Achterkant papiertje is gewoon blanco, dus ook geen kleurenkaart, of bouwplan...
Dat ontbrekend bouwplan gaat denk ik niet veel problemen geven met 3 onderdelen...
Het extra materiaal aan de armpjes een voeten werd zonder veel problemen weg geschraapt en gezaagd...
Op de zijkanten van de broek zat er een gietnaadje dat na een beetje schuurwerk verdween als sneeuw voor de zon.
Een eerste dryfit...
1 armpje heeft op uiteinde een klein luchtbelletje (arm met schild, bovenaan op foto), en door het kleine oppervlak en moeilijk te lijmen heb ik besloten om pinnetjes te steken. De eerste boorwerken dienen zich aan...
Door het onderdeeltje tegen het licht te houden zie je ook direct hoe diep je al zit met het boortje...
Een in stukjes geknipte paperclip (al direct m'n eerste scratch) doet dienst als pinnetje.
Met een stukje plakband om alles op plaats te houden en een voorlopig sokkeltje levert volgend resultaat...
Door deze dryfit bemerk ik dat de linkse arm met schild heel dicht tegen het lichaam komt te staan, wat moeilijkheden gaat geven bij het beschilderen van de binnenkant. Ik ben nu van plan om eerst alles een primer te geven, binnekant schild en tegenoverliggend van lichaam te schilderen alvorens de armpjes te verlijmen. Graag jullie reacties/opmerkingen hierover of eventuele alternatieven...
En m'n 2de vraagje, met welke lijm kan ik dit best lijmen? Vorige week wist mij iemand te vertellen dat de lijm van Revell die ik momenteel gebruik bij m'n Mustang niet geschikt zou zijn...
To be continued....
Groetjes,
Kurt