Hallo iedereen...
Na een kleine 3 maanden deze topic vanonder het stof gehaald... Afgelopen tijd wel nog paar maal bezig geweest met m'n figuurtje, en telkens braaf foto's genomen, ma wegens tijdsgebrek de aanpassingen en updates van het bouwverslag dit steeds maar vooruit geschoven...
Ook nog een reden hiervoor is voor mij de omslachtige (en tijdrovende) procedure om m'n foto's op het forum te krijgen...
De foto's worden gemaakt met m'n gsm, via bleutooth naar tablet verzonden (via gsm krijg ik geen foto's up-geload) dan moet ik op tablet de foto's van een naam of nr voorzien en in een aparte map zetten, anders ga ik bij het uploaden de juist foto's niet terugvinden tussen de hoop... En dan bij het uploaden van de foto's naar het forum maar hopen dat m'n tablet de internet verbinding behoud, gebeurt af en toe eens dat de verbinding pispoten is, en dan is het dus opnieuw beginnen...
In ieder geval bij deze een modelbouw weekendje voorzien, nog eens wat verder kunnen werken aan onze held, en dus ook extra tijd voor een nieuwe update... Aangezien ik verschillende keren bezig ben geweest met Captain Bananaaa zal ik deze ook proberen up te daten per fase...
Een eerste poging, begin deze zomer, om de rode lijntjes op het schild met de hand te shilderen ging helemaal de mist in, dus ma snel het flesje Revell Paint Remover erbij gehaald en alles eraf gehaald...
Een oude passer ombouwen met een mesje erop, om een cirkel uit te snijden, mislukte ook steevast, dus maar met hoop van zegen met de hand een cirkel uitgesneden... alles netjes afgeplakt, en klaar voor een rood airbrush laagje...
Na paar minuutjes kliederen met airbrush alles mooi rood...
Ongeduldig als een klein kind dat een kadootje ziet dus ook zo snel mogelijk het zooitje uitgepakt... de achterkant met rode handschoen ziet er prima uit...
Op eerste zicht (en veraf) ziet er niet verkeerd uit...
Ma van dichterbij gezien valt het toch wel tegen...
de op eerste zicht mooi uitgesneden cirkel blijkt meer hoeken en kantjes te hebben dan eigenlijk hoort, aan andere kant is er nog wat verf onder de afplaktape door geglipt...
Ik ben dus helemaal niet tevreden en zie het dusdanig ook ff niet meer zitten...
Tussendoor de schildperikelen wel nog bezig geweest aan het figuurtje zelf...
De riem en hoofdband ook netjes afgeplakt en beklad met een laagje zwart...
En hierbij ook het resultaat, persoonlijk vind ik super gelukt, op paar minieme datails na, die later ook nog bijgewerkt zullen worden...
To be continued...
Groetjes,
Kurt