De kleine wielen... of hoe zulke kleine, "eenvoudige" dingetjes zo vervelend kunnen zijn :
Dit zijn de onderdelen van de loopwielen... begin er maar aan.
Over deze wielen is er dus werkelijk
niets terug te vinden in de bouwtekeningen, aan de hand van het cijfer "46" zie ik wel dat er iets staat geschreven in de bouwbeschrijving, maar aangezien ik geen woord Pools ken heb ik daar ook niets aan.
Het feit dat één (nu ja vier eigenlijk, 1 per wiel) van de onderdelen in de lc set niet correct gesneden is (het centerdeel is slechts aangegeven ipv uitgelaserd) helpt natuurlijk ook niet om uit te vissen hoe die dingen in elkaar passen.
Dan maar improviseren :
Het duurde even voor ik door had dat de asbus een apart onderdeel was die in, en niet op, de wielplaat moest komen.
Er moet duidelijk nog een verhoogde rand op, om de breedte van het loopvlak gelijk te hebben met die van de grote wielen, maar... één laag blijkt duidelijk niet voldoende, dus maar een beetje verhogen met wat restjes :
Hier zie je duidelijk bij de rand, dat dit onderdeel niet volledig lasergesneden is, de binnenschijf heb ik manueel (dus minder netjes) moeten verwijderen.
Al improviserend ben ik dan uiteindelijk tot volgend resultaat gekomen :
Is het netjes ? Neen, maar beter lukte het met niet, het moet maar goed genoeg zijn.
Is het correct ? Ik heb er mijn twijfels over, maar zonder tekening, of uitleg in mijn eigen taal kon ik er niets anders van maken.
En dan de wieltjes op het draaistel (voorlopig nog in dryfit)... iets waar ik zeker van ben dat het niet mijn fout is, want op een ander forum had een bouwer net dezelfde opmerking ; de spatborden moeten er weer af, want die zitten in de weg van de wielen... en de assen zijn te kort !!!
Man, man, man... nu eventjes een tweetal dagjes afstand nemen van dit model.