Hier weer een update van de Cent en ik moet bekennen dat net als bij anderen er toch regelmatig wat aan het model toegevoegd wordt om te trachten het naar een hoger niveau te krijgen. Kabels/handvatten vervangen, zaken opboren, beetje extra detail toevoegen enz....Het nadeel hiervan is dat de build elke keer weer een beetje uitloopt.
Inmiddels de fenders inclusief tool bins aangebracht en aardig opgeschoten met de rest van de hull en de turret.
Nu de pics:
Ik heb na bestudering van foto's van the real thing er voor gekozen om de "loopjes" van de rookgranaatwerpers op te boren, tevens is van beide met Leadwire de kabel vervangen.
De mantletcover definitief op zijn plek, iets wat met het nodige bloed, zweet en....... nee geen gejank maar met andere krachttermen gerealiseerd is omdat de pasvorm niet je van dat was. Met de Dremel heb ik aan de binnenzijde zoveel mogelijk weg gehaald omdat ik de infrarood lamp ook aan wilde brengen. Echter is het zo dat AFV je eigenlijk de keuze geeft of de lamp of de cover, maar niet beide. Eigenwijs als ik ben ga ik dan proberen om het toch allemaal voor elkaar te krijgen en het naar eigen wens te maken.
In verband met de het voorgaande heb ik bevestiging van de lamp ook wat aan moeten passen omdat het anders niet uit te lijnen was. Hiervoor heb ik een en ander uitgeboord en voorzien van een stukje plastic rod. Als extra detail de kabel gemaakt uit Leadwire.
Ook weer wat extra detail aangebracht met Leadwire.
Alle handvatten vervangen voor koperen versies.
Een van de uitlaten.
Extra detail op de externe tank.
De basket voor aan de turret voorzien van zijn PE, een delicaat en fragiel werkje. Niet alleen de PE maar ook de benodigde kitonderdelen, dit zijn er namelijk 6. Zoals je kan zien ook een klein ongelukje gehad, maar met een klein stukje plastic card weer hersteld.
Putty kun je bij deze kit van AFV club goed gebruiken in verband met de nodige sinkmarks, soms op echt niet leuke plekken. Daar in tegen is het detail van de spuitmallen super.
Een van de volgende stappen gaat zijn het doorzagen van de aluminium barrel, waarom zal blijken uit de volgende update.
Hoop dat jullie deze update weer wat vonden.