Allez vooruit we gaan er eens een positieve update aan toevoegen.
Na veel opvullen en schuren, opnieuw en opnieuw, is het toestel bijna klaar voor zijn eerste grote spuitbeurt.
Ik ben er in geslaagd om de 3 raampjes aan beide zijkanten te dichten en ik denk niet dat je er na het schilderen nog iets van zal zien.
De ailerons of flaps waren dan weer een teleurstelling, vol met sinkmarks die moesten opgevuld en opgeschuurd worden.
Eerst 2 foto's van de flaps:
[/url][/IMG]
[/url][/IMG]
dan 2 foto's van de raampjes die gedicht werden:
[/url][/IMG]
aan de voorzijde en hierna deze aan het midden van de romp
[/url][/IMG]
De afgebroken neus werd deze maal verlijmd aan de romp. Ten einde het spuiten van de cockpitramen wat te vergemakkelijken werd het grote glasgedeelte weggelaten. Dit zal later opnieuw bevestigd worden.
[/url][/IMG]
Op het aanbrengen van enkele antennes na moet er nu niets meer veranderd worden aan de romp alvorens deze te spuiten. De volgende foto's geven een idee van de grootte van het beest.
Vooraan staat een Mustang en achteraan een Cessna 172 allebei op 1/72.
[/url][/IMG]
[/url][/IMG]
Ik zal beginnen met het spuiten van de onderzijde omdat de grote wielkasten in een ander kleur moeten komen alvorens het landingsgestel, dat ondertussen ook reeds in elkaar steekt, kan geplaatst worden. Laat ons hopen dat het lukt zonder al te veel problemen.
De Concorde zal jammer genoeg niet af zijn tegen volgende week om mee te gaan naar Nieuwegijn maar ik heb hem toch reeds ingeschreven in Lier volgende maand. Het zal waarschijnlijk zijn enige publieke optreden worden maar ik vind dat hij toch eens buiten mag komen alvorens terug te keren bij zijn eigenaar.