goed dat je dat vraagt Peter.
Meestal begin ik inderdaad met schetsen, ik meen dat als ik iets gelijkend kan tekenen ik het ook kan boetseren.
Mijn eerste schets leek op Lee Marvin en was een vluchtig schetsje tijdens een nachtdienst.
Ik gebruik continue foto's en ben me bewust van de verschillende belichtingen. Het is erg lastig diepte in te schatten aan de hand van foto's.
Dit zag je wel bij mij.
Gebruik veel 12-uurs belichting tijdens het werk eraan, zo zie ik het beter.
Nu pas heb ik de film op de pc bekeken en blijf dit doen om te zien wat me nog stoort.
Belangrijk was het wel een vaste mimiek te nemen.
De man was 49 in zijn rol en bij iedere wending van zijn gezicht veranderde er een en ander.
Hij heeft een wat kortere kin dus daar kan je je wel iets bij voorstellen.
heb nog het idee dat ik iets aan het voorhoofd moet aanpassen.
Neem de tijd.
René
Meestal begin ik inderdaad met schetsen, ik meen dat als ik iets gelijkend kan tekenen ik het ook kan boetseren.
Mijn eerste schets leek op Lee Marvin en was een vluchtig schetsje tijdens een nachtdienst.
Ik gebruik continue foto's en ben me bewust van de verschillende belichtingen. Het is erg lastig diepte in te schatten aan de hand van foto's.
Dit zag je wel bij mij.
Gebruik veel 12-uurs belichting tijdens het werk eraan, zo zie ik het beter.
Nu pas heb ik de film op de pc bekeken en blijf dit doen om te zien wat me nog stoort.
Belangrijk was het wel een vaste mimiek te nemen.
De man was 49 in zijn rol en bij iedere wending van zijn gezicht veranderde er een en ander.
Hij heeft een wat kortere kin dus daar kan je je wel iets bij voorstellen.
heb nog het idee dat ik iets aan het voorhoofd moet aanpassen.
Neem de tijd.
René