We Dodgen nog wat verder, ditmaal is het bestuurderscompartiment aan de beurt.
De groene kleur diende aan te leunen bij de groene chassiskleur, refererend naar z'n WOII achtergrond die ik wou laten doorschijnen.
Ik heb hiervoor verschillende lagen groen gespoten, gaande van een eerder donkere eerste toon naar steeds lichter wordende gefade, afgebleekte tonen. Acryls van Tamiya.
De zetelstof (canvas) werd opgebouwd vanuit een bleek groen richting zanderige tinten in meerdere tonaliteiten. Idem Acryls van Tamiya.
Nadien volgde een laagje satijnglans over de matte zetelstof omdat matte verflagen de hierna volgende washes te veel opnemen en alles snel verdonkert.
Washes dan, eerst een raw umber wash, uniform aangebracht, niet zwaar aangezet. Gevolgd door een pinwash van minder verdunde raw umber, met toevoeging van een beetje ultramarijn blauw. Geen zwart want dat vind ik nogal levenloos overkomen, is persoonlijk natuurlijk !
Met de haardroger verdampt de white spirit in de washes snel dus kon ik gelijk doorgaan met de roestige gebieden zoals de traanplaatjes op de grond en bij de randen van onderdelen waar gemakkelijk vocht verzamelt.
Hiervoor gebruikte ik voornamelijk gebrande sienna, afgewisseld met gebrande omber voor de meer zwaar ingeroeste delen.
Let niet op de glanzende effecten, die zijn afkomstig van de nog niet ingedroogde olieverfwashes.
Later volgen meer roesteffecten, meer behandelingen op de zetels, chippings met het sponsje/penseelpunt, stof, vocht en drets.
Best regards ! G.