Ik ben nu begonnen met het zogezegd tunen van een boxer ( kever )motor en in plaats van dat klein enkelvoudig carburatortje komen er nu twee serieuze carburateurs langs beide kanten , maar daarvoor moet ik twee inlaatcolectoren of spruitstukken maken , daarvoor heb ik gebruik gemaakt van volle koperdraad en daar twee gelijke stukjes afgeknipt en deze aaneen gesoldeerd zodanig dat ik aan de ene zijde een samenkomst heb van de twee stukjes koperdraad en aan de andere zijde lopen die naar de cilinders
hier kan je duidelijk zien wat ik ermee bedoel en daarbovenop komen dan de twee naftfabriekjes ( carburatoren )
en zo komt de carburator er op te staan
daarna ben ik met iets verder gegaan dat toch niet naar mijn zin was namelijk ik wilde de motorbeplating aankleden met de alufolie van een botervlootje ik had het al eens gebruikt maar hier kwam het toch niet goed uit
Zo WAS ik tewerk gegaan
daar had ik dan stukjes uit gesneden en deze op zijn bewuste plaats gekleefd zo hier al 1 zijde
kant twee
en zo zou het gekomen zijn , maar ik heb het er terug af gedaan ik vond het te en te kitscherig
dus efkes wachten op de nieuwere betere versie , ondertussen een oliekoelertje ineen gestoken met een stukje van een Porsche die ik had liggen voor afbraak dit komt namelijk van , van achter in de kofferklep zit ( of zat ) een rooster die eruit gesneden en daar stukjes styreen rond gekleefd op maat gevijld en een bevestigingsstukje bevestigd geschilderd en een zwarte wash gegeven en de koppelstukken blauw gemaakt
en nu daarstraks gestart met het maken van de bobine of bobijn en de bougiekabels ook het voorste deksel van de motor is al in kleur gezet en de gaatjes voor de bougiekabels zijn ook al geboord in de motor en stroomverdeler
kijk maar
Voor het maken heb ik als gewoonlijk een draadje genomen van 0,2 mm dik ( of dun )en er een kleinstukje isolatie over gekleefd dat ietsje dikker is om het afsluit rubbertje na te bootsen tegen het motorblok
Hier dus de bobine
en hier de bedrading
zo dat was het voor nu straks ga ik wat verder doen eerst mijn bureau werk doen voor ons forum dat jullie op de hoogte blijven he
Marc