Goede avond
Naar aanleiding van wat Ron me zei over de verschillen qua lijn van het dak heb ik de volgende vergelijkende foto samen gesteld om deze dan op de juiste manier te kunnen gaan veranderen.De onderste Porsche op de foto is wat ik reeds bezit,de bovenste is hoe de daklijn moet gaan worden om het deathrace project correct te gaan uitvoeren.
Erg moeilijk is dit dus niet en zoals jullie reeds weten ben ik er ook niet bang voor om zulke werken te gaan uit voeren he.
Gezien het feit dat de daklijn een targa is moet het een hardtop carrera worden dus he.
Maar kom laten we niet talmen en erover praten maar tot actie over gaan en op zoek gaan naar de goede materialen hiervoor.Tot later mensen.
P.S eerst de versneden wielen nog es fotograferen die reeds een tweetal weken al klaar zijn(ruwbouw).Je ziet ze later op de avond nog hier op afbeeldingen geplaatst.
Edit:
Om de achterwielen de juiste diep te geven zoals het moet zijn maakte ik deze schets ter verduidelijking.
Hier zie je dat de rim van de porsche zelf moeten worden af geschuurd.
Bij de rims aan de achterwielen ook maar dan komt er opnieuw een randje op die wat hoger is.
Omdat aan beide wielen evenhoog te hebben worden ze dus eerst weg geschuurd omdat de randen rond lopen en niet bij elk wiel even hoog zijn.
Daarom ook opteer ik voor het weghalen ervan en opnieuw zelf maken ervan.
Edit:
Ik heb dus ondertussen de body even bewerkt en het volgende gedaan.
De motorkap werd verwijderd en de raam openingen of de restanten ervan werden vlak getrokken om het nieuwe vaste dak te kunnen gaan maken.
Daar dit model van fujimi eigenlijk een targa is en dus een cabrioversie is moet ik een en ander gaan veranderen om het model te gaan maken
zoals het zou moeten gaan zijn.daarom ook dat dit alles veel zaag en hakwerk vraagt.
KLaar om bewerkt te worden
zo dat is dan weer klaar
en ook de lijn werd aangepakt zoals je kan zien he,nu ga ik weer verder he
Dit gaat goed momenteel
ik plaatste metalen plaatjes net op de naad van de deuren om de brede raamlijst netjes op de plaats te kunnen lijmen zodat deze langs elke zijde op dezelfde plaats staat he.
deze kennen jullie inmiddels,ja wederom metaal van floppy diskette he
hier zie je dat de raamlijst werg ingekort langs de buiten zijde zodat de binnenzijde nog kan dienen als lijmvlak.
ook de achterste raampartij werd verzaagt tot de goede hoogte
hier zie je de metalen plakjes net op de deurlijn.
Ik paste het dakje al eens aan en het is de juiste en goede hoogte die ik heb genomen hier op de raambeugel.morgen zien jullie de eerste resultaten van deze verzaagde lijst die nu reeds werd vast gelijmd.Ok nadien als deze is uitgehard word ze nog een verzaagt tot de goede breedte want er komt nog styreen tegen aan om de body dan door te trekken tot aan deze raamlijst zodat we dan de vormen van de nieuwe achterste raampjes kunnen uit gaan snijden he.
Ja er is heel wat werk nog aan de body wil ik het goed en juist gaan krijgen alvorens te gaan bepantseren he
Zo en nu slaapwel en tot later mensen.
Even dit nog bekennen.
eigenlijk nam ik expres de targa,heb ik dan extra veel werk eraan en geeft het me nog meer voldoening als ik tot het goede resultaat kom he.
Ik kon evengoed de hardtop versie gekocht hebben maar ja doomwad is nu een speciale en moet het weer gaan verzagen en hakken hahahahahaaaaa.
Ach weet je ik doe het toch zo graag,heb dan het gevoel mijn ziel erin te hebben gelegd.Ik denk dat de meesten dit wel zullen herkennen en ermee akkoord zullen gaan wat ik dus wil zeggen he.Dat scratchen he,ben er echt van gaan houden dus.
Byebye .
We zijn een dag later en het onderdeel dat ik verzaagde is netjes kunnen uitharden,
ziet er mooi recht uit
Ja hoor en sterk is het ook en zal zich makkelijk laten zagen later.Maar eerst bouw ik het dak eraan aan de voor en achterkant.
Dit project heeft tijd maar toch zal ik het piekfijn gaan doen.Beste mensen slaapwel en tot later op de dag he.