Beste collega's heb weer een zeer kleine up-date even geen tijd gehad omdat ik met vrienden en familie mijn verjaardag ( 65 ) gevierd heb en daarom even wat achteruit geraakt
Hier een kleine uitleg over het hoe en waarom
Men stelde mij hier voor om louvres te maken , nu had ik de problemen gezien bij onze vriend Roy en wilde het niet nalaten om het ook te proberen maar het is me niet gelukt , waarom wel ik ben tewerk gegaan met die folie die men in 1/1 gebruikt om kachelbuizen dicht te maken die aluminium tape ik had er dus twee stukjes op de motorkap gekleefd , ok dit was perfect daarna heb ik met de foto van de originele motorkap ernaast de louvres afgeplakt zodanig dat ik de plaats waar de louvres komen nog open is daarna met een kleine scherpe schroevendraaier ( geprobeerd ) mooie rechte groefjes te trekken nu zo een vaste hand heb ik niet om ze mooie evenwijdig te trekken nu optisch van op een afstand leek het mooi maar eens de papieren tape verwijderd was en je keek van dichtbij vond ik het niet zo mooi , heb dan nog tweemaal geprobeerd zonder succes , dus alles er terug af en ik laat het zo
Sorry mannen ik ga het later op iets anders nog wel eens opnieuw proberen want er zit wel potentie in , ik moet het anders bekijken
hier de beelden hoe het zou geweest zijn , spijtig heb ik geen beelden van de gekraste louvres , wel van die alu tape
Het idee zit goed dat wel maar ik moet er iets anders op vinden om de louvres mooi rechter te krijgen
Nu om verder te gaan had ik wielen nodig en zoals vele onder ons een hotrod kennen heeft zo een autotje kleine smalle wielen vooraan en dikkere of zelfs enorme banden ( wat ik persoonlijk enorm knap vind ) ik weet nu ook wel dat de meeste bouwers hier niet zoveel van moeten hebben , maar niet iedereen heeft daarom dezelfde smaak
Dus na een zoektocht in vele winkels om wieltjes te vinden draaide dit op een sisser uit , daarom nooit de moed opgeven ( had ik met de louvres ook moeten doen he ?) en verder zoeken , nu had ik een tijdje geleden ook nog zo een kitje gekocht voor 5€ op het internet omdat mijn barn find zo goed gelukt was
Dat doosje bekeken en tot mijn vaststelling zaten daar de juiste donorwieltjes in wel met plastieken bandjes nu dat heb ik dan zo opgelost
Nu ga ik de velgjes mooi zwart spuiten om ze daarna met de alom bekende chroomverf van Alclad in de chroom te zetten en daarna het rood
Word asap vervolgd
grt
Marc