Pantani,
het is geen gietrest, de bobbel, zit in de steel van het schopje. Denk toch wel functioneel opdat degene die ermee groef beter druk kon zetten. De schop is horizontaal gegoten, met veel beter resultaat ( geen verticale luchtinsluiting).
stap voor stap is een kwestie van even de camera pakken als ik weer een beetje gedaan heb.
Erik,
waarom niet..?
alle begin is moeilijk, maar als je gewoon klein begint, een beentje aanpassen van een bestaand figuur. Bij mij begon in elk geval de klik bij het zien van Guy's leoke tijdje terug.
Natuurlijk zijn de beschikbare figuren op de markt weergaloos van snit en vorm. Toch, als ik mijn pogingen tot nu toe bekijk had ik mijn oefeningen nooit willen missen.
Op éen of andere manier kan ik magic sculpt in huis halen en ander spul maar blijf toch terugkomen bij de fimo
Een belangrijke ontdekking voor mezelf is hierin een klein potje thinner dat je naast de sculpt houdt. Je kan het gebruiken om plooien te egaliseren, plekken waar je verder wilt even aan te strijken voor betere hechting van zeg, een riem zodat je deze niet ferm tegen de klei aan hoeft te duwen.
Voor een handje zal ik dan wel weer MS gebruiken omdat ik vingers wil vijlen en schuren als nabewerking. Fimo laat zich niet fijn vijlen.
Fimo laat zich echter wel goed controleren, is erg goedkoop.
Persoonlijk was ik zelf helemaal om toen ik het werk van Jiver zag. In zijn topics, met name zijn tutorial, staan belangrijke aanwijzingen.
Ik zeg, laat je inspireren en ga eens aan de slag met een homp klei en wat ijzerdraad.
Het is ook consequent blijven meten tijdens de bouw, klopt het nog, zie ik het knietje nog, hoe valt de stof daar of daar?
misschien heb ik een lichte voorsprong omdat ik weleens teken, maar dat is een detail.
groeten,
René