Hoofdsponsor

1/35 DKW F91/4 Munga

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erwin
  • Startdatum Startdatum
ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB maar we zien wel want dit is een oude kit.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 8 januari 2025.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Mooi werk maar heb moeite om het model op zich knap te vinden.
Nu ik gelezen heb dat dit de voorganger is van de Bombardier Iltis die abl aankocht rond 1982.
Die vond ik al niet mooi van model.
Tsja Pascal, bij deze voertuigen moet je er van uitgaan dat deze de opvolgers moesten worden van de fameuze Jeep (Willy's of Ford) waar over de hele wereld werd gepoogd om er iets beter van te maken.
Denk hierbij aan de Porsche JagdWagen, de VW181 bijgenaamd "The Thing", Austin Champ, Fiat Campagnola, de veel latere Iltis en meerdere andere types waarbij in feite de eerste types van Land Rover het best uit de bus kwamen (en nog bestaan).

Laatst bewerkt:
Streepje zon deze middag en tijd voor foto's.

DKW F91/4 "Munga" uitgevoerd in de kleuren van een Funkkommandowagen (FuKow) bij de Vrijwillige Brandweer te Harthof (D) in 1962.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpgFin 5.jpg

Fin 6.jpg

Fin 7.jpg

Toegegeven, het is niet moeders mooiste, ook niet in de bouw en afwerking, maar een shelf queen werd eindelijk afgewerkt en staat nu in de collectie.

Misschien niet "moeders mooiste" maar ik vind het wel een leuk ding, ze werden ook niet op schoonheid ontworpen hé. Zo was ik vroeger zot van een Mini Moke nadat ik er eens een week eentje gehuurd had op Kreta.

Mooi resultaat voor dergelijk eenvoudig "oudje". Een heel groot verschil met de details en afwerking die je tegenwoordig in de moderne kits vind.
Ik heb wel een klein probleempje met de stand van de ruitenwissers. Zoals deze er nu bij staan kunnen ze volgens mij niet werken en raken die in mekaar verstrengeld.

Is een mooi wagentje geworden.
het enige wat ik nog zou aanraden is een laagje blanke lak aanbrengen. Deze wagens werden meestal niet mat geschilderd...
En een blauw zwaailichtje op een steun zou het helemaal af maken ;)

Ik heb wel een klein probleempje met de stand van de ruitenwissers. Zoals deze er nu bij staan kunnen ze volgens mij niet werken en raken die in mekaar verstrengeld.
Bedankt Airbus en je hebt zeker een punt. De ruitenwissers werden ondertussen aangepast.

het enige wat ik nog zou aanraden is een laagje blanke lak aanbrengen. Deze wagens werden meestal niet mat geschilderd...
En een blauw zwaailichtje op een steun zou het helemaal af maken
Ik heb er geen idee van of deze voertuigen mat, semi of glans waren vermits het interieur sowieso mat zal gebleven zijn.
Tevens is er nergens sprake of tekening van een zwaailicht maar ik begrijp heel goed wat je bedoeld vermits dit een voertuig is van officiële hulpdiensten.

Terug
Bovenaan