Mannen, bedankt voor de complimenten maar voor mij is het niet goed, kieren aan de ruiten zijn voor mij not done de kit mist ook detail , en er zitten wat lakfouten in de wielkasten. Nee nee het moet beter, ben al weer bezig met iets anders
Ik vind dit een intrigerende reactie Modest. Je bent vanaf de eerste foto van het eindresultaat tot na alle reacties streng voor jezelf en licht ontevreden over het resultaat.
Dit betekent dat je ziet waar de fouten zitten, dat je beseft dát het ook daadwerkelijk beter kan en dat je vooruit wilt. De forumleden die je onverdeeld complimenteren bedoelen het goed, maar faciliteren daarmee op zichzelf geen steun voor die wens tot verbetering. Dat is het nadeel van alleen maar oehs en aahs te ontvangen en te geven, terwijl overigens het voordeel daarvan evident is: motiveren tot doorgaan. Het is een hobby waarin menigeen afhaakt en dan is het fijn om mensen te hebben die je peptalk geven. Persoonlijk vind ik dat de balans op dit forum daarin te ver is doorgeschoten naar dit laatste en dat opbouwende kritiek met het oog op kwaliteitsbevordering eerder zeldzaam is. En dan krijg je bovendien dat áls er al eens kritiek wordt gegeven, die extra hard aankomt en de bekritiseerde zich snel zal verschuilen achter oneigenlijke argumenten zoals dat 'foto's alles uitvergroten'. Alleen als je het model groter fotografeert dan het is, vergroot een foto -vanzelfsprekend- ook de oneffenheid uit. In de andere gevallen ligt de fout niet bij de foto, maar bij de perceptie van die foto (meestal door de bouwer). We noemen dit in net Nederlands struisvogelpolitiek.
Van dit laatste heb jij duidelijk geen last.
Wat je resultaat betreft, kan ik mij naadloos aansluiten bij wat Leysend hierover opmerkte, bovenaan deze pagina. Het model is zeker niet slecht, althans zoals te zien op de foto's. Enkele naden hadden wat meer uniform kunnen worden weergegeven. Anderzijds, zie ik dat de motorkap er nagenoeg helemaal mooi opligt. Vaak rust de kap op de motor en moet er wat plastic worden weggeschuurd. Dryfitten tot je een ons weegt, is hier het devies. Bij jouw model had er nog een klein beetje kunnen worden bijgeschuurd aan de onderkant van de motorkap, lijkt het.
De voorruit lijkt wat verzonken te zitten, waarschijnlijk dat je dat bedoelt met pasprobleem. Dit is inderdaad een kwestie die te wijten is aan de kitconstructie en waar je zonder uitgebreide ingreep niet veel aan kunt doen. Die uitgebreide ingreep, is een ruitje vacuformen. Dat kan wel, maar dan moet je daar weer van alles voor kopen en regelen. Zie
hier voor een filmpje dat ik van het vacuformproces heb gemaakt. In jouw geval zou je gewoon de kit-ruit kunnen gebruiken, die goed ondersteunen met blu-tack of soortgelijks en dan het nieuwe ruitje daaroverheen vormen. Dan wordt het waarschijnlijk net groot genoeg om te passen. Maar dit is misschien voor een volgende keer. Wel vind ik de ruit een beetje vettig overkomen, dat is in dat geval een kwestie van schoonmaken (iets dat vaker wordt vergeten).
Verder lijkt alles op de foto goed uitgelijnd en recht te zitten. Ik moet je complimenteren met de laklaag, of wat ik ervan zie. In elk geval grote delen ervan lijken er strak op te zitten.
Kun je eens toelichten waar je nog meer minder tevreden over bent? Op de foto's afgaande, lijkt het me toch een best geslaagd model te zijn! Ik kan de positieve reacties dan ook ergens wel begrijpen in het geval van jouw model.