Even een laatste doch trieste update wat dit project betreft.
Ik heb besloten de bouw van dit toestel (tijdelijk) stop te zetten, het gaat even de koelkast is.
Reden hiervoor is dat ik geen duidelijke uitkomst krijg wat betreft de juiste plaatsing van de ring en zijn bevestigingspunten. Hierdoor zijn er redelijk wat pogingen gedaan doch deze liepen allemaal verkeerd af.
Het laatste wat ik ontdekt had bij het herbekijken van de enige foto van dit toestel was dat de middelste geschutskoepel in feite was weggehaald. Ik had dan ook de koepel op de kit verwijderd en er een scratch dekplaat over gelegd. Dit had natuurlijk ook als gevolg dat ik een deel van het toestel diende te herschilderen, wat ook gebeurde, maar het resultaat was niet mooi meer.
Om goed te zijn zou ik het volledige toestel moeten strippen en herschilderen en daar heb ik momenteel geen goesting meer voor.
Tevens hebben mijn verdere opzoekingen naar voor gebracht dat de binnendiameter van de Minensuchring in realiteit 14m was. Bij het nameten van de ring op mijn toestel bleek die uit te komen op 13,35 m. Aanpassen is een mogelijkheid, misschien nog niet eens een moeilijke, maar als je niet zeker bent waar en hoe je bevestigingspunten aan de vleugel zijn, is dit in mijn ogen een maat voor niets.
Dus, tot ik verdere degelijke en betrouwbare info heb, stop ik dit project in de koelkast.
Het stoot mij tegen de borst, het is het tweede rebuild vliegtuig dat opzij wordt gelegd, maar ik heb er effe genoeg van.
Ik ga mij verder concentreren op de Pfalz D.III, de PT 109 in de groepsbouw, het Element Cointet in een Normandië setting en de GMC 2 1/2 ton voor mijn clubwedstrijd.
Enne....... er liggen hier nog andere kits genoeg hoor, projectjes genoeg.
Erwin