Hoofdsponsor

1/35 Dragon Ferdinand [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter tiger
  • Startdatum Startdatum
Ik zou het niet kunnen laten om er een interieur in te stoppen😉....
Ik blijf vol interesse volgen want deze staat in men verlanglijstje. ..

@danny: een interieur is toch altijd een meer waarde, maar dan vind ik dat deze dan ook toch redelijk goed zichtbaar moet zijn. anders begin ik er gewoon niet aan, ik vind als het interieur niet goed zichtbaar is voelt het een beetje aan als tijdverspilling. daarom laat ik het voor deze keer maar zo.

nu de bovenijde nog niet op de tank zelf gemonteerd is heb je nog de mogelijkheid om er een afgeblazen koepel/bovenbouw van te maken, omdat deze niet vastgelast was op de romp, maar geklonken met behulp van de grote "rivetten" rondom:

39107-728x486.jpg

JSHfd.jpg

@silenoz: daar ben ik me bewust van. maar ik wil hem in operationele staat bouwen, dus zonder afgeblazen bovenbouw.
maar toch bedankt^^

Zit er geen interieur van het kanon (lees kulas) bij?
Ik herinner mij dat bij de Esci Elefant op 1/72 dit wel het geval was. Gaf tenminste toen reeds het gevoel dat er "iets" in stak in het interieur.

Je zou Verlinden-set 2251 kunnen gebruiken, maar de goedkoopste die ik zag is €64,90.
En dat is best veel voor een set die je bijna niet ziet.

Maar je maakt wel nette vorderingen.

Peter

Ik verbaas me er telkens weer over hoe velen onder jullie natuurgetrouw kunnen bouwen en zoveel info verzamelen vooraleer te bouwen. Heb ik al geprobeerd maar nee…het gaat er gewoon niet in en telkens draait het uit op fantasie.

Misschien trap ik nu op wat bouwers hun tenen maar wat is het nut van iets in detail te bouwen zoals een interieur of een motor als toch niemand dat ooit ziet? Voor jezelf heeft dat toch ook niet echt nut? Je weet dan wel dat het er in zit maar toch…

Dat is nu net het goede gevoel dat ik er bij heb,eerst alle info verzamelen dagen google afschuimen daarna als op papier zetten en uittekenen verder in alle info duiken en boeken raadplegen als dit dan achter de rug is kunnen we beginnen te bouwen😉
Maar ik begrijp echt je punt MrArtex

anders kan je ook eens kijken bij CMK, die hebben hele mooie interieurs voor zowel de Ferdinand als de elefant op deze schaal...

zo, de bouw gaat ook goed vooruit van deze kit. ziet er goed uit, lijkt me een mooi "canvas" om eens deftig je schilderkunsten op los te laten..

Je hebt niet stilgezeten zo te zien :D
Netjes gewerkt hoor Tiger.

Mocht je toch iets van interieur willen maken (voor het zicht :8 ), dan kan je nog altijd een beetje met plasticcard en styreen strips al aardig wat zelf maken. Als het zo moeilijk zichtbaar is, dan hoeft het ook niet zo correct te zijn, enkel de indruk geven....

UPDATE

gisteren opnieuw wat verder gedaan met de bouw.eerst de bovenbouw afgewerkt en daarna begonnen met het afwerken het onderstel. deze morgen dan lustig verder gedaan met het onderstel en hier en daar nog een paar nodige details aangebracht en inmiddels is de bouw van dit beest af.

hier zijn een aantal foto's
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

de volgende stap is beginnen met de schilder werken
tot de volgende update

met bouwgroeten Tiger

Prachtig Tiger, dat heb je even voorspoedig als kwalitatief hoogstaand voor elkaar gekregen.

bedankt roy, ik hoop dat de schilderwerken even vlot gaan en hoogstaand worden. :unsure:^^

Terug
Bovenaan