Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gelukkig kan ik er nog bij!Goeie oplossing voor zo’n probleem dat nadien logisch lijkt maar waar je tevoren niet snel op zult komen.
Heel goed om een stevige ondergrond te maken. Een fantastische bouwplaat overigens, ik maakte hem een tijdje terug ook. Succes!Dag Eric, mdf an sich trekt inderdaad niet krom, maar het is natuurlijk wel onderhevig aan de zwaartekracht en buigt het natuurlijk wel door onder zijn eigen gewicht.
Dat is dus de reden dat ik als voorbereiding voor de havendiorama die ik in de quiz gewonnen heb, een bakje heb gelaserd als ondergrond :
Inderdaad, maar dat heb je met alle materialen van zodra je er een tweede materiaal aan toe voegt, vandaar dat ik schreef "an sich".Gewone mdf kan kromtrekken, vooral als 1 zijde gelijmd/geschilderd is, en de andere niet. Kan gewoon tegengegaan worden met behulp van eenvoudige verstevigingen zoals een sierrandje enz...
Interessant! Ik las laatst over een Poolse papierbouwer die ook rekende met het inkrimpen en uitzetten van papier. Gewoon door warmte. Dat klopt dan natuurlijk ook. Net als metaal. Als je met grote lappen werkt moet je bv geen koud papier uit je garage verwerken in je huiskamer met warm papier.Inderdaad, maar dat heb je met alle materialen van zodra je er een tweede materiaal aan toe voegt, vandaar dat ik schreef "an sich".
Tussen haakjes, dat is dus ook de manier waarop men thermometer maakte ; door twee metaalsoorten tegen elkaar te bevestigen, elk metaal heeft zijn eigen expansietemperatuur waardoor de wijzer dus uitsloeg bij verandering van temperatuur. Hetzelfde geldt dus ook (weliswaar in mindere mate) voor elke samenstelling van twee verschillende materialen.
Een sierrandje is hier geen optie, omdat het echt de rand van het dok is dat later op het water komt. Maar een sierrand werkt inderdaad anders perfect!Gewone mdf kan kromtrekken, vooral als 1 zijde gelijmd/geschilderd is, en de andere niet. Kan gewoon tegengegaan worden met behulp van eenvoudige verstevigingen zoals een sierrandje enz...
Nog een optie: dozen van hello fresh. Maar dat is wel eigenlijk te dik. Dit karton is 1mm, brinta is denk ik toch wel dunner. Maar vast prima voor bv dekken dubbelen. Het karton wat ik nu gebruik kocht ik ooit in polen (website) voor een prikkie. In twee diktes of zo. Een voorraad voor een leven.Ik doe dat eigenlijk standaard Erik, verstevigen.
Mijn vrouw eet altijd ontbijt granen en die dozen gebruik ik daar voor.
Kost niets maar scheelt een hoop, doe ik nu bij het kasteel van Cochem ook.
Fred
Ik had inderdaad op hun website gezien dat ze niet in voorraad waren Roy, het siert je dat je ze toch als prijs hebt toegevoegd ipv eerst voor je eigen set te zorgen. (al voel ik mij dan daar wel een beetje"schuldig" bij)De Hamburg-sets van mij zijn nog steeds niet binnen
Gisteren maar 's een reminder gestuurd. Gelukkig staat er nog genoeg op de things-to-do lijst