Hallo beste collega bouwers, hier zijn we terug met een duo-build.
In navolging van een afspraak tussen Pascal en mezelf op de laatste ledendag om te helpen de voertuigen te bouwen voor het diorama "Miserie in Parijs" starten we hier met een afzonderlijk topic wat betreft de bouw van deze Duitse vrachtwagen.
Om het topic "Voertuigen Miserie in Parijs" niet te overladen hebben we in samenspraak maar beslist om hier een afzonderlijk topic over te openen.
Waarom? Wel, zowel bij Pascal als bij mezelf loopt de bouw van onze Traction niet zo vlot als we gedacht/gehoopt hadden.
Pascal valt daarbij terug op deze Ford en ik viel tijdelijk terug op de "Ben Hur" trailer maar vermits deze bouw beëindigd is lijkt het me het beste om ook hier op de Ford truck terug te vallen.
Wat hebben we?
Beiden dezelfde ICM kit waarbij ik de mijne 2de hands kocht voor 15,00€ i.p.v. 37,25€ oorspronkelijk.
een drietal sprues + 1 klare met de ruitjes
Instructies + decals en, in mijn geval, een toevallige vondst op de laatste Nationals van een PE set Part P35-243 voor deze truck.
Voor de technisch geïnteresseerden, hoera!, er is een motor aanwezig in de kit.
Pascal zal deze meer dan vermoedelijk niet gebruiken of detailleren, ik wel (noblesse oblige) of ik krijg Swaken en half IPMS Gent op mijn dak.
Voor zij die mijn "Wall of Shame" en stock echter reeds kennen (en dat zijn er toch al enkele van dit forum) moet ik noodgedwongen toegeven dat ik vergeten was dat ik nog een andere versie van deze truck liggen had nl.: de G917T die in feite de voorloper was in jaartal (1939) van de V3000S (1941). Enige grote verschil tussen beide trucks is het radiatorrooster en de motorkap.
Misschien dat ik deze tezelfdertijd zal bouwen maar dan zal ik er een afzonderlijk topic over openen.
Hoop dat jullie volgen.
In navolging van een afspraak tussen Pascal en mezelf op de laatste ledendag om te helpen de voertuigen te bouwen voor het diorama "Miserie in Parijs" starten we hier met een afzonderlijk topic wat betreft de bouw van deze Duitse vrachtwagen.
Om het topic "Voertuigen Miserie in Parijs" niet te overladen hebben we in samenspraak maar beslist om hier een afzonderlijk topic over te openen.
Waarom? Wel, zowel bij Pascal als bij mezelf loopt de bouw van onze Traction niet zo vlot als we gedacht/gehoopt hadden.
Pascal valt daarbij terug op deze Ford en ik viel tijdelijk terug op de "Ben Hur" trailer maar vermits deze bouw beëindigd is lijkt het me het beste om ook hier op de Ford truck terug te vallen.
Wat hebben we?
Beiden dezelfde ICM kit waarbij ik de mijne 2de hands kocht voor 15,00€ i.p.v. 37,25€ oorspronkelijk.
een drietal sprues + 1 klare met de ruitjes
Instructies + decals en, in mijn geval, een toevallige vondst op de laatste Nationals van een PE set Part P35-243 voor deze truck.
Voor de technisch geïnteresseerden, hoera!, er is een motor aanwezig in de kit.
Pascal zal deze meer dan vermoedelijk niet gebruiken of detailleren, ik wel (noblesse oblige) of ik krijg Swaken en half IPMS Gent op mijn dak.
Voor zij die mijn "Wall of Shame" en stock echter reeds kennen (en dat zijn er toch al enkele van dit forum) moet ik noodgedwongen toegeven dat ik vergeten was dat ik nog een andere versie van deze truck liggen had nl.: de G917T die in feite de voorloper was in jaartal (1939) van de V3000S (1941). Enige grote verschil tussen beide trucks is het radiatorrooster en de motorkap.
Misschien dat ik deze tezelfdertijd zal bouwen maar dan zal ik er een afzonderlijk topic over openen.
Hoop dat jullie volgen.
Laatst bewerkt door een moderator: